Sunday, May 20, 2012

Bright Bellyphants

Jeg fått ferdig litt ting. Jammen på tide, for jeg begynte å få en haug med prosjekter liggende rundt omkring. Har fortsatt en haug med prosjekter på pinnene, men etter helga har jeg i alle fall tre mindre. Sjalet jeg gjorde ferdig kommer i morgen, for det ligger til blokking. Aller først har jeg strikket min versjon av Bellyphant. Jeg orket ikke strikke fram og tilbake med mønster og tvinninger, så jeg strikket en genser fra toppen og ned. Siden jeg også måtte ha en størrelse større enn mønsteret går, så la jeg nå opp masker som passet sånn ca. en størrelse større. Min genser er omtrent str. 2 år, tror jeg og håper jeg. Elefantene på jakka møtes i åpningen, men siden jeg strikket genser lot jeg heller elefantene gå rundt og rundt. Genseren er strikket i Baby Merino fra Drops på pinne 3,5 mm. Genseren var kjapp å strikke og siden jeg strikket den fra toppen og ned, var det lite montering også. Brukte omtrent en uke på genseren, og da har jeg jo strikket på et par andre ting samtidig. Brukte 199 g totalt, men har ikke kontroll på hvor mye av hver farge.

I've finished some things. About time, since my pile of projects was growing fast. I still have a lot of projects on my needles, but after this weekend at least I've got three less. I'm going to blog the shawl I finished tomorrow, since I'm blocking it right now. I finished my version of Bellyphant this weekend. I didn't want to knit back and forth with two colors, so I made it into a sweater instead. I also knitted it from top down. The original pattern didn't have the size I wanted either, so I just casted on to a bigger one than the pattern had. My sweater is about a size fitted for a 2 year old I think and hope. The elephants on the cardigan face eachother at the opening of the jacket, but since I was knitting a sweater I just let the elephants walk around. The sweater is knitted in Baby Merino from Drops on needles 3,5 mm. The sweater was fast to knit, and I used about a week to knit it and I knitted on other things during that week too. I used 199 g of yarn in total, but don't know the excact weight in each color. 



Fikk også ferdig en lue med hullmønster. Den er til en kollega, og er strikket i Baby Merino også. Strikket på pinne 3,5 mm og det er et mønster fra Drops som jeg har strikket luer av tidligere. Enkelt og kjapt mønster, men ser veldig fint ut. Liker også fasongen lua har. Kan nok hende jeg ender opp med å strikke en sånn lue til meg selv også. Akkurat som om je gikke har nok luer, men man trenger alltids noen fler.

I also finished a hat with lace pattern. It's for a colleague, knitted in Baby Merino. I used needles 3,5 mm and it's a pattern from Drops that I used earlier. It's fast and easy, but turns out real nice. I like the shape of the hat. I might end up knitting one for my self one day.

4 comments:

Silje sin blogg said...

For en flott genser!! Elefantmønsteret var jo bare så søtt! Fargene gjorde den knall;) luen var også veldig fin;)

nesinom said...

Skikkelig fin genser i flotte farger :)

mimouna said...

Fin genser, og lur måte å strikke den på. :)

Luer er alltid kjekt å ha, dette var et enkelt og pent mønster.

Felisi said...

Herlig genser i supre farger! Selvsagt strikker man ikke noe sånt frem og tilbake!