Monday, February 20, 2012

Book swap and some other things

Jeg er medlem på Ravelry, og har vært med på en bok swap for andre gang. Forrige gang fikk jeg også en fantastisk gave, og denne gangen også. Fikk en haug med sjokolade fra Cadbury. Det var bare å ta bilde av den sjokoladen med en gang før den ble spist opp. Noe av den er allerede borte. To nøster med herlig garn fra Knitting Goddesss. Dette garnet har jeg fått noen nøster av fra før, men ikke brukt enda. Det er så mykt og deilig, så her må jeg finne den perfekte oppskrift. Fikk også en sokkeoppskrift, som jeg definitivt skal bruke. Boka var Sara's Key, som er en veldig god bok og som jeg har, men det er en flott bok å gi videre. Tusen takk, kazza for en fantastisk gave.

I'm a member at Ravelry, and for the second time I've joined a book swap. Last time I got this amazing gift, and this time wasn't less amazing. Got loads of Cadbury chocolate. I had to take a picture of it right away before the chocolate got eaten. Some of it is already gone. Two lovely skeins from Knitting Goddess. I've got a few skeins from this yarn before, but I haven't knitted anything of it yet. It's so soft and lovely, I'm saving it until I find the perfect pattern for it. I also got a sock pattern, I'm definetely going to knit those socks once. The book was Sara's Key, which is a great book and I have it, but it's such a great book to regift. Thank you so much kazza for a fantastic gift. 



Min sønn er kresen når det gjelder det jeg strikker. Han har en lue strikket i Merino Extra Fine han bruker, men den lua er omtrent utbrukt. Strikket en ny til ham i Tulliball-garnet Ullent. La opp like mange masker som på hans gamle lue, brukte midlertidig opplegg ved å hekle en luftmaskerad. På den måten ble kanten dobbel. Strikket tre rett og en vrang til den var lang nok og felte av. Lua passer og garnet klør ikke, men han er mest glad i den gamle lua. Får la den ligge og se om den blir brukt til neste år.

My son is really picky about what I knit to him. He has a hat knitted in Merino Extra Fine that he uses, but that hat is almost worn out. I knitted a nwe one in Tulliball yarn, Ullent. I casted on just as many as his old hat. I used crocheting cast on so the edging is double. I knitted three and purled one until it was long enough. The hat fits and the yarn doesn't itch, but he loved his old hat better. I just have to leave it until next year and hope  he wears it then. 


Har startet på en ny genser, Fanagenser med rundfelling i Malsen og Mor og Holst. Denne skal være uten stripene på bolen og ermene, men med mønsteret på rundfellingen øverst. Har nå kommet omtrent opp til ermefellingen på den.

I have started a new sweater, Fanasweater with raglan in Malsen and Mor and Hholst. This is knitted without the stripes on the yoke and the arms, but the pattern on top of the raglan is going to be knitted. I have reached the part where I part for arms.

5 comments:

Epletreet said...

Den fanagenseren kommer til og bli kjempefin. Nå fristet du meg til og strikke en selv. Så den nydelige Daria hadde strikket. Jeg har lyst på rød og hvit.

Hygge-Strik said...

Lækker gave du har modtaget, garnet er meget smukt. Fine ting du har strikket, det lader til at være en varm hue.

Strikkelena said...

Lua var kjempefin, likte fargen veldig godt. Håper den blir brukt etterhvert.

Anna said...

Det er godt nok nogle fine billeder, som du har modtaget:)

Anonymous said...

Åh, Sara's Key har jeg også, men jeg har ikke lest den da... Denn ligger for øyeblikket i Tromsø, men kommer heldigvis ned hit med sambo til påske. Har hørt så mye fint om den!

Også gleder jeg meg til å se den fanagenseren ferdig!