Saturday, December 05, 2020

Shame Shame

 Prosjekt Fri Pinnene fortsetter her hjemme! I oppryddinga av prosjekter kom jeg over et par ankelsokker. De er strikket i lilla Arwetta, husker ikke helt hva jeg brukte garnet til, men disse er sokker jeg strikket av garnet jeg hadde til overs. Lurer kanskje på om det var et par sokker til datteren den gang hun hadde mindre føtter enn meg. Det er en stund siden disse sokkene ble strikket. Fant dem i haugen over påbegynte prosjekter. Ble glad da jeg så at det ikke skulle så mye energi til for å få dem ferdig. Aha, kun trådfesting tenkte jeg og fant fram nål. Ganske riktig, inni hver sokk var det to tråder. Men da jeg skulle feste dem fikk jeg meg en liten overraskelse. Nope, det var ikke trådfesting som gjensto på dette sokkeparet. Trådfestinga var ferdig, og det eneste som gjensto var å klippe trådene. Fire klipp og ferdig med enda et påbegynt prosjekt. Det tok omtrent ett minutt! Klapp på skulderen, jeg har gjort ferdig et prosjekt i dag! 

Og i luka i kalenderen min var det enda et nydelig lilla hespe og en leppepomade. Jeg digger kalenderen min såå skikkelig! Tror kanskje jeg rekker å gjøre ferdig enda et prosjekt i dag?

(Tittel: Shame Shame - Foo Fighters)






Project Free the Needles continues in this house! Tidying up my project I found a pair of ankle socks. They are knitted in purple Arwetta, but I don't remember exactly what I used the yarn for, it might have been a pair of socks for my daughter back when she had smaller feet than me. It's been a while! I found them in a pile with other WIPs. I was happy when I discovered them since I could see there wasn't a lot left to finish them. Aha, only weaving in threads, I thought and found a neelde. Quite right, inside each sock there were two threads. But when I was ready to weave them in, I got another surprise. Nope, weaving in threads was not the thing missing from finishing this pair of socks. The weaving in threads were actually done. I only had to cut the threads! Four snips and the project was done! Took me about a minute! Yeah me, finishing a project today. 

And in my calendar today I got another lovely purple skein of yarn and a lip balm. Love my calendar! And I might have time enough to finish another project today. 


(Title: Shame Shame - Foo Fighters) 

No comments: