Tuesday, August 27, 2019

Truth Hurts

Ikke strikkerelatert, men har du sett Lizzo sin opptreden på VMA i går? Gå og sjekk den ut på MTV sin youtube-bruker. For ei dame!

Ok, tilbake til strikking. Er inne i strikkemodus for tida. Har sikkert ingenting med temperaturen å gjøre. Det er jo sommervær ute. Ikke for at jeg klager på varme og sol. Helst vil jeg ha mer av det. Men strikking, i helga startet jeg på et Løvlisjal. Og siden jeg tydeligvis ikke har noe liv, så rakk jeg å strikke mer enn halve sjalet på lørdag. Konkurranseinstinktet slo inn, og jeg kunne ikke legge meg søndag før jeg var ferdig. Så nå har jeg strikket et Løvlisjal på to dager. Det er bare ikke blokket og fotografert. Tror ikke jeg skal strikke et sjal på to dager igjen ...

Jeg holder sånn ellers egentlig på med en slags ingen dikkedarer-genser i G:uld og Tulliball, men det blir min egen versjon. Sånn egentlig bare en helt enkel genser med raglanfelling strikket med en tråd ren ull fra G:uld og en tråd mohair fra Tulliball. Å strikke med en tråd mohair er litt tregere enn jeg trodde. Det blir ikke noen Cumulus-bluse her med det første, nei. Denne genseren har hittil tatt en uke å komme ned til ermedeling. Kan selvfølgelig ha noe med et Løvlisjal og Vertice Unite å gjøre, men det er tregt å strikke med mohair. Resultatet virker mykt og deilig, da, så jeg har lyst å strikke ferdig. Også blir fargene lekre sammen.

Og i går var også en herlig strikkedag. Rakk strikketreff i sentrum for så å få med meg siste rest av Strikkezillas utestrikk. Ikke så verst dag, strikkemessig.

(Tittel: Truth Hurts - Lizzo)





Totally non-knitting related; but did you watch Lizzo's performance at the VMAs yesterday? If not, go watch it at MTV's channel. What a lady!

Ok, back to knitting. My knitting mojo has really hit med these days. And the weather has nothing to do with it, especially since it's actually summer temperatures outside. Not that I'm complaining, since I love summer and sun. But back to knitting, on Saturday I started on a Lovely Leaf Shawl. And since I apparently have no life, I manage to knit more than half on Saturday. The competitive part of me just woke up, and I couldn't go to bed on Sunday until I finished the shawl. A shawl in two days. I just miss blocking it and take some photos. Not that I think I'm going to repeat this.

I actually knit a No Frills-sweater kind of sweaeter in yarn from G:uld and Tulliball, but it's my own version. Truthfully just a simple sweater with a raglan knitted in one strand of pure wool from G:uld and one strand of mohair from Tulliball. To knit with mohair slows down my knitting speed. So no Cumulus blouse here in the nearest future. This sweater has taken me about a week to reach the part where I divide for sleeves and body. Ok, knitting a Lovely Leaf Shawl and Vertices Unite of course doesn't help, but it is slower to knit with mohair than wool. The result seems soft and nice, so I want to finish it. And I love the colors.

And yesterday I manage to have a nice knit night downtown, and still get to knit at Strikkezilla's garden knit later the same evening. Not too bad for one evening.

(Title: Truth Hurts - Lizzo)

No comments: