Monday, February 19, 2018

These Days

Disse vinterdagene er fylt med snø, strikking, lesing og serietitting. Ikke så verst, med andre ord. Og denne uken er det vinterferie, så jeg regner med at det blir enda bedre tid til dette da. Sleng inn litt OL også, så blir det bra. Jeg har blitt med på Ravellenics på Ravelry, noe som innebærer å strikke ferdig flest mulig prosjekter mens OL pågår. Så langt har jeg fått ferdig en lue, to pannebånd og et par votter. Pannebåndene er etterligninger av pannebåndet det norske olympiske laget bruker. Bommet litt på blåfargen, siden jeg bruker lagergarn. Ble helt greie pannebånd uansett. Vottene er strikket i Finull fra Rauma, også fra lageret.

Har startet på Zweig av Caitlin Hunter. Har hatt lyst til å strikke den en stund. Jeg fant garn fra Madelinetosh og Primrose i lageret. Et morsomt mønster å strikke, og jeg håper jeg kan få den ferdig før OL er ferdig.


(Tittel: These Days - Rudimental, Jess Glynne, Macklemore)


These winter days filled with snow, knitting, reading and watching TV-series. Not too shabby, I would say. And the next week no working, so even more time to knit, read and watch TV-series. And that’s a good thing. I have joined the Ravellenics at Ravelry, which means I try to finish as many projects I can while the Olympics are going on. So far I have finished a hat, two headbands  and a pair of mittens. The headbands are look-a-like to the Norwegian Olympics team, or almost since I used yarn from stash and didn’t have the right blue. Turned out ok, anyway and I got to use some stash. I used Rauma Finull from my stash for the mittens, and some leftover yarn from Karisma and Sisu for the head bands.

I have just started Zweig by Caitlin Hunter. I have wanted to knit it for a while and I found some yarn from Madelinetosh and Primrose in my stash. Really looking forward to finish it. Such a fun pattern to knit.

(Title: These Days - Rudimental, Jess Glynne, Macklemore)

No comments: