Monday, February 12, 2018

I Had A Hat

Eller flere ... Jeg har fått litt dilla, kan man trygt si. Luer og votter ... kjappe prosjekter også får jeg brukt garn fra lageret. Har jo noen nøster liggende, og både luer og votter er prosjekter som ikke krever så mange nøster. Befinner seg noen single nøster i lageret mitt. Boston-lua av Susie Haumann har blitt en favoritt. Har strikket tre av den hittil, og kan ikke garantere at det ikke blir flere. Det jeg virkelig liker med Boston-lua, er oppleggskanten. Måten å legge opp på gjør at lua er vendbar. Oppleggskanten er helt lik på begge sider, og den er veldig pen. I tillegg har den også en veldig pen avfelling på toppen. Det er de to tingene som skiller Boston-lua fra andre ribbestrikka luer, synes jeg. Mine to Boston-luer er strikket i årgangsgarn Smart, som jeg i grunnen ikke aner når kom inn i lageret, og i Drops alpaca. Akkurat når og til hva jeg kjøpte lilla Drops alpaca, husker jeg heller ikke. Ikke for at det er så viktig heller, det viktige er at garnet nå er strikket opp og ute av lageret.

Jeg har hatt en liten opptelling av forbruket så langt i 2018. I januar strikket jeg opp 884 g, eller 3154,3 m. Jeg kjøpte 100 g Finull til et par votter. Sånn er det når en faktisk mangler fargene på et par bestillingsvotter. Så langt i februar har jeg strikket 314 g, eller 936,6 m. Det har blitt 15 prosjekter så langt i 2018. Det hårete målet om 104 prosjekter i 2018 har fått en god start, og jeg er litt i forkant. Vet av erfaring at jeg alltid har en periode i løpet av året med mindre strikking, så det er greit å være i forkant. Med tanke på å slanke lageret med 18 kg, ligger jeg derimot på etterskudd. Jeg bør jo strikke opp 1,5 kg hver måned om det skal skje. Så i februar bør jeg strikke 2 kg. Får se om det skjer, da.

(Tittel: I Had A Hat - Dropkick Murphys)






Or many ... I've got a hang-up. Hats, mittens ... quick projects and I get to use yarn from my stash. I have some skeins, and both hats and mittens are projects where I can use single skeins. And I have some single skeins in my stash. Boston hat designed by Susie Haumann is my favorite. I have finished three, and I might even knit more of them. What I really like about the Boston hat is the cast on. The cast on makes the hat wearable on both sides, and it looks pretty too. Another thing is the decreasing on the top, which is such a nice one. And those two things make the Boston hat stand out from other rib-hats, I think. My two Boston-hats are knitted in yarn from stash, which have been in there for a long time. The blue one is knitted in Smart from Sandnes, and the purple is Drops alpaca.

I have counted my projects and yarn use so far in 2018. In January I knitted 884 g from stash, or 3154,3 metros. I bought 100 g Finull for a pair of mittens. I didn't have the colours the receiver of wanted. So far in February I have knitted 314 g, or 936,6 metres. So far I have finished 15 projects in 2018. The goal of finishing 104 projects is within reach so far. I'm actually a bit in front, but I know I have some periods with less knitting, so it's only good. Destasthing my stash with 18 kg this year, I have to knit 1,5 kg every month. So far I'm a bit behind, you might say. I have to knit about 2 kg in February. But it's only one and a half month into the year, so I'm not giving up on that yet.


(Title: I Had A Hat - Dropkick Murphys)

No comments: