Monday, January 22, 2018

Formidable Cool

Ja, for det er kult gjort av Monstermønster å ta med seg kamera for å ta bilder av mine ferdige prosjekter nok en gang. Det er kult at hun gidder. Det er kult at hun er flink til å ta bilder. Det er kult at jeg får kule bilder til bloggen. Det er ikke alltid like kult å være foran kamera, men jeg har komme til den alderen hvor jeg ikke bryr meg sånn himla mye om hva andre synes er kult. Og tror nok de fleste søndagsturfolket syntes det bare var utrolig rart å ta av seg jakka i snøen for å ta bilde. Av en strikkejakke! Men denne gangen snødde det ikke sidelengs. Det hjalp! Merker jeg gleder meg til vår og sommer og varmere vær.

Jakka er Hoodie Shawl Cardigan av Susanne Sommer, og jeg har strikket den i Hedgehog Fibres. Utrolig nok i garn jeg kjøpte på Fanø Strikkefestival i september. Det garnet rakk ikke en gang å bli lagret i stashet på Ravelry, før jeg strikket med det. Nesten ikke lagergarn i det hele tatt. Ok, restene er lagergarn. Og nok rester til en genser til. Mønsteret har en morsom oppbygging, siden du starter som om du strikker et sjal. Lett oppskrift å følge, og jeg liker jakka veldig godt. Kan hende jeg kommer til å strikke en til. Må bare kvinne meg opp til all vrangstrikkinga. Den strikkes nemlig fram og tilbake.

(Tittel: Formidable Cool - Wolf Alice)









Yes, it's a cool thing of Monstermønster to bring her camera to take pictures of my finished objects yet another time. It's cool she takes great pictures. And it's cool I get to put up the cool pictures on my blog. It's not always that cool to be in front of the camera, but I have reached the age where I don't really care too much about what other people think about me and if I'm cool or not. Most likely not. I think the Sunday walkers thought the idea of taking off your winter jacket in the snow to take pictures of the sweater might have been a bit strange. But at least it didn't snow this time. I'm really looking forward to the spring and the summer.

The jacket is the Hoodie Shawl Cardigan by Susanne Sommer, and I have used Hedgehog Fibres. Amazingly enough the yarn was bought in September at the Fanø knitting festival. I didn't even manage to put the yarn in my stash at Ravelry before I used it. Hardly yarn from my stash. But the rest of the yarn have to go to the stash. Ok, I have enough yarn to make anothe rjacket. The pattern has a different construction of a jacket. You start knitting as though you would knit a shawl. The pattern is well written and I liked the jacket real much. Actually I might knit another one. I just have to build up some motivation. The jacket is knitted back and forth.

(Title: Formidable Cool - Wolf Alice)

No comments: