Wednesday, November 15, 2017

Winter Never Lasts Forever

Den første snøen har kommet. Den kom i går, og jaggu ligger den ikke på bakken enda. Jeg er ikke en vinterperson. Jeg liker sol, strand, sommer og varme. Jeg liker å gå barbeint og kjenne gresset mellom tærne. Jeg liker å gå med bare legger og kjenne sola på bare skuldre. Jeg strikker for å holde varmen. Tydeligvis! Lue i ull, ullsjal, genser i ull og ullsokker - kan ikke nesten ikke bli mer innpakka i ull enn det. Bra jeg har mange ullgensere!

Etter at jeg fylte på garnlageret i Rhinebeck,  noe som virkelig trengtes (?), har jeg også klart å bruke av garnet jeg kjøpte. Det er litt rart det der, egentlig. Noe garn blir liggende lenge og modne før jeg klarer å finne riktig mønster, mens annet garn bare ber om å bli strikket med med en gang. Jeg kjøpte fire nøster fra Harrisville Design, og de skrek om å bli en topp. Brukte ikke noe mønster, la opp masker til halsen og strikket raglan til ermehullene var store nok og strikket rett ned. Jeg strikket så lange ermer som jeg kunne før jeg gikk tom for blå. Har omtrent 5 m igjen av blå og litt mer av det grå. Ble veldig fornøyd, og det er en ypperlig topp å bruke med en pologenser eller en enkel genser inni. Må ut og kjøpe meg et par enkle, grå gensere.

(Tittel: Winter Never Lasts Forever - Marit Larsen)






The first snow has fallen. It fell yesterday, and it's still there. I'm so not a winter person. I like the sun, the beach, the summer and the heat. I like to walk barefoot and feel the grass between my toes. I like to walk around with naked legs and feel sun stroke my shoulderes. I knit to keep warm. Obviously! A woolen hat, woolen shawl,woolen sweater and woolen socks - can't hardly use more wool than that. Good thing I have a lot of woolen sweaters.

After I filled up my stash in Rhinebeck, it really needed to be filled up (?), I actually have managed to use som of the yarn I bought. It's a bit weird, really. Some yarn just lay around in my stash for ages before I find the right pattern for it, while some yarn just scream to be knitted with right away. I bought four skeins from Harrisville Design, and they just screamed at me. I knitted a top, and I didn't use a pattern. I just casted on the right amount of stitches for the neckline and started the raglan increases. I knitted until the yoke ws long enough to fit, and then I continued with the body. I knitted the arms as long as I had yarn. After I finished I had about 5 m of blue yarn left. A bit more of the grey yarn. I'm really happy with it, great to use outside a cotton top. I need to buy some simple greay tops.

(Title: Winter Never Lasts Forever - Marit Larsen)

2 comments:

Gracey is not my name.... said...
This comment has been removed by a blog administrator.
amylin said...

Thank you so much! I have never tried Harrisville before, but such a good yarn.