Monday, November 13, 2017

Beautiful Trauma

Noen ganger kan strikking nesten føre til traumer, sagt på spøkefullt, altså. Jeg teststrikket Blue Snowdrop genser designet av Life Is Cozy, og genseren er veldig fin, og jeg er fornøyd med den. Det er bare at å strikke en haug med omganger med tre farger samtidig og noen med fire farger samtidig, det er sterke saker. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ante at mønsteret krevde at jeg strikket med tre og fire farger på samme omgang. Egentlig så er det bra at jeg ikke visste det, for da er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde hoppet på teststrikkinga. Jeg er glad for at jeg strikket genseren, den ble myk, varm og veldig fin. Så absolutt verdt strikkinga, og mønsteret er godt skrevet. Jeg anbefaler virkelig å strikke den, selv med mange farger på samme omgangen. Mønsteret kommer 15.november. Jeg brukte Cascade Alpakka som bunnfarge og brukte forskjellige alpakkanøster jeg hadde i lageret til mønsterfarger. Og det er kun på rundfellinga det er mønster, så genseren er kjapp å strikke. Og på tykke pinner.


(Tittel: Beautiful Trauma - Pink)





Some times knitting can almost cause traumas, said in a jokingly tone. I test knitted Blue Snowdrop sweater designed by Life Is Cozy. The sweater turned out real great, and I'm so pleased with it. It's just that knitting a numerous of rounds with three colours at the same time and some rounds with four colours at the same time, that's hard. I have to admit I didn't know the sweater called for so many colours knitted at the same time, but I'm glad I didn't know too. If I had known, I might not have knitted the sweater, and I love it. It turned out warm, cozy, soft and beautiful. So the sweater is absolutely worth to knit, and the pattern is well written. I recommend you knit it, even though you have to knit with three and four colours in the same round. The pattern is released 15. November. I used Cascade Alpaca as main color and I used different skeins of alpaca from my stash for contrast colors. And it's only at the top of the yoke with colors, so the sweater is actually a fast knit. And you knit it on thick needles.


(Title: Beautiful Trauma - Pink)

1 comment:

Sisselshverdag said...

Nydelig genser <3 Må si at jeg prpver å unngå 3 og 4 tråder i mønster ;)
Ha en fin onsdag :D