Sunday, June 04, 2017

Another One Bites The Dust

Ja, så klarte jeg ikke 100 blogginnlegg på 100 dager. Noen ganger skjer livet. Og andre ting. Jeg er nå inne i en gjøre-ferdig-prosjekter-periode, og jeg håper den varer til jeg faktisk er ferdig med prosjektene jeg har startet på. Har fått unna noen småprosjekter med deadline, og disse kan jeg ikke vise enda. I tillegg fikk jeg endelig sydd det siste ermet og strikket hals på Hanneli-genseren. Den har ligget siden påske, og det tok meg under en kveld å få den ferdig. Nå er den ferdig og klar til neste sesong. Den er strikket i Hanneli-garnet, og dette er genser nummer to. Denne er også til en kollega, og mønsteret er fullt av fletter. Det ser veldig tidkrevende ut, men siden det er tjukke pinner, så går det ikke tregest heller. Ja, om man ser bort fra at sånt kan bli liggende pga montering, da. Genseren passet bestiller perfekt, men først er det sommer og sesong for en helt annen type klær. Krysser fingrene for at denne genseren ikke trengs før uti september/oktober en gang.

(Tittel: Another One Bites The Dust - Queen)


So, I didn't manage to post 100 posts in 100 days. Sometimes life happens. And some other things. I am now in a finish-projects-period, and I hope it lasts until all my projects I've started are done. I have managed to finish some small projects, but I can't show them yet. And I managed to finish my second Hanneli-sweater. It has been almost done since Easter and it took me less than an evening to finish up the rest. Now it's done and ready for next season. It's knitted using Hanneli yarn, and sweater number two. I knitted it for a colleague, and the pattern is full of cables. It looks like time consuming, but really it's not. Big needles and thick yarn, so it really is faster than it looks. If you don't count the time laying around waiting to be finished. The sweater fits perfectly, but first summer and lighter clothes.

(Title: Another One Bites The Dust - Queen)

2 comments:

Elisabeth said...

Men veldig fin genser, selv om vi får håpe at du kan legge den bort en stund nå framover :)

Torunn Tangen said...

Nydelig arbeid!