Sunday, January 08, 2017

Too Much

Da har jeg klart å legg det meste av garnet som ble kjøpt, mottatt og fått i fjor på Ravelry. Det er i grunnen veldig kjekt å bruke Ravelry til det, for da slipper jeg å tenke. Dessuten er det bare å bruke av garnlageret når noe er ferdigstrikket og Ravelry regner ut. Grei måte å holde orden på. Tallene for 2017 viser at jeg starter året med et garnlager på 60,196 kg. Og jeg har et garninnkjøp og et par nøster jeg ikke har lagt inn enda. Det beviser bare en ting; jeg må strikke kjappere i 2017. Eller jeg trenger vel kanskje ikke å kjøpe garn med det første. Og jeg kan strikke av garnlageret mitt noen år framover. Ingen av de to setningene der kommer til å skje, men det er jo greit å ha skrevet det. Jeg kommer til å kjøpe garn i løpet av neste uke. Det er til en genser som er bestilt, så det garnet kommer like kjapt ut igjen. Jeg kommer til å strikke fra garnlageret mitt, men jeg kommer nok til å fylle på lageret også. Målet er fortsatt å strikke 10 kg fra lageret i år. Har startet og heklet en lue og en lapp i januar. Ikke av det peneste jeg har gjort, men har brukt garn fra lageret. Hvor mye lageret minket? Ikke akkurat merkbart, men et sted må jeg jo starte. 83 g til sammen på lue og heklelapp.

(Tittel: Too Much - Drake)



I have managed to put the yarn I bought, received and got last year in Ravelry. It's real easy and smart to use Ravelry for this, since I don't have to think at all. When you have a finished project, just put in used yarn from stash, and Ravelry does the math. Great way to keep count. The numbers for 2017 shows that my yarn stash is 60,196 kg. And I have some more skeins I haven't put up yet. Just means one thing, or actually two; I need to knit faster in 2017. Or maybe it means I don't have to buy yarn in the nearest future. And I can actually knit from my stash for several years. None of those sentences are going to happen, but feels nice to have thought about it. I'll buy yarn next week. But it's for a sweater for one at work, so hopefully that yarn is fast knit up. I will knit using yarn from my stash, but I'll guess I'll keep filling up my stash with new yarn as well. The goal for 2017 is still to knit 10 kg from my stash. I have started and crocheted a hat and a square for January. Not the nicest work I've ever done, but I've used yarn from my stash. How much did my stash decrease? Not noticeable much, but I have to start some place. 83 g all together for the hat and the square.

(Title: Too Much - Drake)

1 comment:

mimouna said...

83 gram er jo en begynnelse, fin lue og heklelapp. :)

Tviler ikke på at du klarer 10 kg ut med ditt tempo. Må vel ha vannavkjølte pinner hvis du skal strikke kjappere, hihi. Lykke til!