Sunday, April 03, 2016

The Grass Is Green

Jeg håper det snart blir vårlige temperaturer, og med det sol og grønnere gress. Det har vært mye regn og grått vær her de siste dagene. I mangel av vårfølelse har jeg funnet fram Opal i vårlige farger, fargeserien Diamant og farge 6521. Husker ikke om jeg fikk dette av Mymlen eller om det var et av Opalnøstene hun kjøpte for meg på opphørssalg. Uansett, så blir det vårlige sokker av dette. Strikker nok en gang etter Hermione Everyday Socks. Enkelt mønster som ikke forsvinner eller blir rotete med flerfarget garn. Så mens det regner ute, får jeg kose meg inne med vårfarger mens jeg venter på vår og sol.

I hope we'll soon have some spring temperatures with sun and greener grass. It has been a lot of rain and grey weather the last days. Since the real spring feeling is lacking, I dug out a skein of Opal in real spring colors, the series Diamant and colour number 6521. I don't remember if I got this from Mymlen or if it was one of the skeins of Opal she bought for me at the sale at yarn store last year. Anyway, now I'm turning the skein into spring socks. I'm once again using the pattern Hermione Everyday Socks. It's an easy pattern and the variagated yarn doesn't ruin the pattern. So while the rain is falling, I'm knitting with the spring colours inside while I wait for spring and sun.

1 comment:

AnnetteK said...

Flotte sokker du strikker, i en skikkelig frisk vårfarge!