Monday, November 23, 2015

Indie Design Gift Along 2015

Som i fjor på denne tida har jeg bestemt meg for å delta i Indie Design Gift Along på Ravelry. I fjor fikk jeg kun strikket et par votter, siden jeg holdt på en haug med andre prosjekter. I år har jeg mer tid, innbiller jeg meg da. Dessuten passer det veldig bra, siden jeg holder på å få garnlageret mitt inn på Ravelry. Jeg finner så utrolig mye garn som passer til en haug med oppskrifter på Ravelry. Jeg har kjøpt en haug med mønstre, og har lyst til å legge opp til omtrent dobbelt så mange prosjekter som jeg har kjøpt mønstre til. Indie Design Gift Along er en along hvor en haug med designere melder seg på, og de selger et utvalg av mønstrene sine til 25% rabatt mellom 19. november og 27.november. Som deltaker kan du strikke prosjektene mellom 19.november og 31.desember. Jeg har foreløpig strikket et par votter, First Snow Mittens. Jeg har brukt alpakka-garn fra Drops Garnstudio og Du Store Alpakka på pinne 2,5 mm. Mønsteret var godt skrevet, lett å følge og ganske kjapt å strikke. Neste mønster er Alice's Capelet. Lurer du på hvordan det går med garnstashinga på Ravelry? Tja, jeg har garn, det står der det, du kan kalle det stash =garnstash. Jeg holder bare ikke på å gjøre noe særlig med det akkurat nå, men jeg strikker jo med garn fra lageret, så egentlig gjør jeg jobben min lettere slik at det blir mindre garn å stashe på Ravelry.  




As last year at this time, I decided to join in the Indie Design Gift Along at Ravelry. Last year I only finished a pair of mittens, since I was too busy knitting other planned projects. This year I have more time, and since I'm diving into my stash putting it up on Ravelry, I have about two dousins of ideas of what to knit. I bought a lot of patterns, and I want to cast on twice the number I have patterns for. The Indie Design Gift Along means a lot of designers sign up and they sell a selection of their pattern with 25% discount between 19th of November until 27th of November. If you participate, you can knit your projects between 19th of November until 31 of December. So far I finished a pair of mittens, First Snow Mittens. I used alpaca yarn from Drops Garnstudio and Du Store Alpakka on needles 2,5 mm. The pattern was easy to follow and quite a quick knit as well. Next up is Alice's Capelet. If you wonder how my yarnstashing is working out, well, the yarn is there, it's my stash =yarnstash. I just don't do anything with it righ now, or actually I'm knitting using yarn from my stash, which means it will be less yarn to stash on Ravelry, right?  

3 comments:

mimouna said...

Gøy når man finner masse nytt som frister. Fine votter!

Aet said...

Beautiful! Thank you for knitting my pattern! :)

amylin said...

Takk, mimouna!

Thank you for making such a nice pattern Aet!