Thursday, November 10, 2011

Time for some fast knitting

Det er tiden til å stresse med kjappe prosjekter. Det nærmer seg jul, og jeg får alltid lyst til å strikke mange julegaver, men klarer ikke alltid, les;aldri, å planlegge nok tid til å strikke alt jeg vil. Jeg prøver hvert år å planlegge i god tid, men det går bare ikke. Vet ikke om det er en genfeil eller om det naturstridig å starte med julegaver flere måneder før, men jeg ender nå opp å nistrikke rundt disse tider. I år har jeg hatt såpass vett at jeg ikke har tenkt å strikke julegaver, men bare vent; når julelysene tennes i gatene, julepynten flommer over i butikkene, så kribler det i strikkepinnene og vips så har jeg lyst til å strikke en haug med julegaver på to uker igjen. Ja, ja, fram til den tid har jeg nå strikket to kjappe prosjekter. Først en Burberry inspired cowl som er planlagt som en bursdagsgave til en tiåring. Jeg håper den blir godt mottatt. Har brukt Merino Extra Fine.

It's time to stress with fast project. Christmas is getting close, and I always feel like knitting a lot of Christmas gifts, but I'm not always, read; never, good in planning the time to knit everything I want. I always try to plan ahead, but it's just not possible. I don't know if this is a genetic error or just against nature to start knitting Christmas gifts several months before Christimas, but I always end up knitting as fast as I can around these times. This year I've acknowledged my limits and I haven't planned on knitting any Christmas gifts, but just wait until the Christmas light are lit, the Christmas decorations are flooding the stores, then I really want to knit a bunch of gifts in two weeks. Well, until that time I've knitted two fast projects. First a Burberry Inspired Cowl, which is planned as a gift for a ten-year-old. I hope she will like it. I've knitted it in Merino Extra Fine.



Jeg har også heklet en klut. Min første klut i vaffelhekling. Har brukt Cotton Delight. Dette var veldig kjapt gjort, og det blir nok flere av dem.

I've also crocheted a dish cloth. My first one in this special crocheting. I've used Cotton Delight. Real fast and easy, I'm gonna make more of this one.

5 comments:

Fru Keilegavlen said...

Ja, off, det blir fort ein del stress rett før jul. Eg var ferdig med alle kjøpejulegåvene i september, men....så dukkar det jo opp at eg vil strikke til den og strikke til den osv. Men...fordelen er jo at dei kjøpte gåvene ikkje går av moten, dei kan eg jo gi til nokre andre til jul eller til bursdag. Flott cowl du har strikka og flott klut. Nydeleg gensar i innlegget under!! Ønskjer deg ei fortsatt fin veke og ei fin helg.

KRØLLEMIKKEL said...

Fin hals og klut!. Tror jeg må prøve meg på vaffelhekling - trenger noe raskt!

Wenche/chawo said...

Nydelig hals du har strikket og flott klut.Siden det er lenge siden jeg har hatt tid til å ta meg en blogg runde,tittet jeg rundt i bloggen din.Og falt veldig for genseren i innlegget under,flott mønster og helige farger på den.

Siren said...

Denne halsen er så fin! Hadde nettopp ei venninne som også strikket den, og hun er så fornøyd:)

Felisi said...

Fin hals i deilig garn!
Det er vel ingen sak for deg å bli ferdig med julegaver selv om du begynner nå, du som strikker så fort ;)