Tuesday, October 25, 2011

Uhuuu ...

Og ikke som i klaging, men som ugla sier. Har strikket en liten babygenser i uglemønsteret, Owlet. Jada, ser at jeg gjorde noe feil i uglemønsteret, siden jeg glemte vrangmaskene i mellom, men genseren ble nå fin allikevel. Jeg fulgte målene til str.5 år, men i dobbel Babyalpaca silk fra Drops, så den endte vel opp som rundt 6-9 mnd, tenker jeg. Litt stor til babydukka, men hun fungerer som modell i alle fall. Garnet er veldig mykt og godt, så skal strikke en uglegenser til i samme garn. Fikk litt garn til overs.

Not as complaining, but like an owl talking. I have knitted a small babysweater in the owl pattern Owlet. Yes, I can see that I made an error in the owl pattern, since I forgot the purl stitches, but the sweater turned out good anyway. I followed the pattern for 5 years, but in two threads of Babyalpaca silk from Drops, so I ended up with a sweater around 6-9 months. It's a bit too big for the doll, but she's good enough for modelling the sweater. The yarn is real soft and nice, so I'm going to knit another owl sweater.


Sønnen min trengte et par votter, så da ble et par helt enkle votter i Eskimo. Strikket på pinne 6.

My son needed a pair of mittens, so I knitted a simple pair of mittens in Eskimo. Knitted on needles 6 mm.

2 comments:

Unknown said...

Åååh, jeg elsker uglegenseren! Har ikke sett at det finnes en barnoppskrift dog, bør vel kanskje sjekke det ut siden jeg er så hekta på barnetøy! :P

Hege said...

Her var det masse flott :)
De uglegenserene er utrolig stilige!