Thursday, March 03, 2011

Norwegian Mittens


To par Selbuvotter, passer til temaet for ski-VM? Jeg klarte til og med å få en venstrevott og en høyrevott. Det er jo slett ikke verst til å være meg. Jeg innrømmer at jeg måtte rekke opp 12 omganger på det første paret, siden jeg var på vei til to venstrevotter. På det andre paret klarte jeg faktisk en høyrevott og en venstrevott uten å måtte rekke opp noe som helst. Litt stolt av det faktisk. Begge vottene er strikket i Rauma Finull og det brune paret er strikket på pinne 2 mm og det andre paret på pinne 2,5 mm. Jeg håper at de passer en 3-åring og en 5-åring.


Two pair of Norwegian traditional mittens, fits the theme of World Championship in skiing. I actually manage to knit one left and one right of each as well. That's really not my strong side! I'm a bit proud I managed to knit one of each on the second pair without frogging. Had to frog about 12 rows on the first pair. Both of the pairs are knitted in Rauma Finull. The brown pair is knitted on needles 2 mm and the other pair is knitted on needles 2,5 mm. I hope they'll fit a 3-year-old and a 5-year -old.

16 comments:

Lunamon said...

Heia. takk for hilsen i bloggen min.Beundrer vottestrikkere... Det har blitt flere høyre/venstre votter enn planlagt her i huset også... Ha en strålende dag videre.

Ina said...

Nydelige votter, jeg likte særlig godt de brune! Hvilken oppskrift har du brukt?

Ha en flott kveld :)

Sisselshverdag said...

Flotte votter :D Når jeg strikker votter får jeg av og til dilla, to par er på en måte dilla :D

Ha en flott torsdag :D

LivM said...

Nydelige votter du har strikket!

Hanne said...

Kjempe fine votter. Fantastisk flott farge kombinasjon på begge parene :D

Inger said...

Kjempefine votter! :)
Jeg ble ferdige med mine jeg også - og det ble en høyre- og en venstrevott til slutt ;)

Bente said...

Fine votter! Grattis med korrekt høyre-/venstrestrikking! :)

lise said...

Så flink du er! Herlige votter - og bra det ikke ble for mye opprekking..

Moan said...

Kjempefine votter!
Fargekomboen på de bruke/turkise ble ekstra flotte, syntes jeg!

nragnhild said...

Oioioi - noen som til og med strikker to votter til et par ferdig! ;) Fine votter! :)

wims said...

Herlige votter. Sånne drømmer jeg om å lære å stikke engang. Ihvertfall å ha tolmodighet til et slikt prosjekt :O)

AnneBeth said...

Hei,

Kjempeflotte votter du har strikket. Heldige de som får de.
God helg!

skb said...

Flotte vottar! Blå/turkis og brunt er heilt klart ein undervurdert fargekombinasjon.

Daria said...

så fine de ble:)likte fargene godt:)

Siddis back home said...

Så flott votter du har strikket!

Unknown said...

Så utrolig flotte votter!