Friday, March 06, 2009

Was I supposed to buy yarn? Don't think so

Tja, det gjør litt vondt i shopping-genet å gå forbi garnbutikker uten å kjøpe noe. Kan ikke ha så vondt hele tiden, så jeg endte opp med bittelitt garn. Kjøpte garn til Nemo-votter, men tror jeg ender opp med å bytte garnet. Synes ikke det var nok oransje. Kommer nok til å strikke fiskegenser og haigenser fra dette oppskriftsheftet til Dale.

Well, it hurts a bit in my shopping-gene to walk by yarn stores without shopping. I just can't go around in pain, can I? No, so I just had to shop some yarn, but just a few skeins. Bought yarn to knit Nemo-mittens, but I think I'm going to exchange it again. Didn't like the orange I think it has to be brighter orange. I have already plans to knit a fishsweater and a sharksweater from this pamphlet.

Hadde et stopp innom Bånsull også. Tror garnet har omtrent samme tykkelse som Geilsk-garnet. Bestilte garn og Topstykket, men fargene jeg fikk, stemte dårlig overens med det jeg så på skjermen. Ser hun har byttet ut bilde av de forskjellige fargene, så nå ser det ut til å stemme bedre. Kan hende det blir et nytt Topstykke i brunt garn fra Bånsull, ellers skal jeg nå finne noe annet å bruke det til.

Stopped by Bånsull as well. I believe the yarn from Bånsull has the same gauge as the yarn from Geilsk. Ordered yarn and pattern for Topstykket, but the colors I got didn't match the expectations I had. I notice she has changed the picture to illustrate the different colors, and I think they match better now. I might knit another Topstykke in brown wool from Bånsull, but if not, I guess I always can find something else to knit.

Aller først må jeg nå bli ferdig med Topstykket jeg har startet på, da. Har ikke altfor mye igjen. Kanskje jeg burde vente med å ferdigstille det til etter 1.april? Jeg har nemlig hørt noen rykter om nok en destash-konkurranse. Og har ryktene rett, bør jeg starte på en haug med prosjekter og gjøre dem ferdig etter 1.april.
Still some knitting to do at my Topstykke, but not that much. Maybe I should finish it after April the 1st? Rumor has it another destash competition is right around the corner. And if rumor is right, I should start knitting a bunch of projects and finish them after in April.

5 comments:

Unknown said...

Hei på deg...
Ja , vanskelig og gå forbi, mereklig hva som havner i handleposen...
Kjekt og Ha...
Topstykket er så lekkert tror det blir et på meg også..Må bare finne meg garn..... ha ei fin uke...
Kos deg masse...

Strikkelaura said...

Jeg er enig! Jeg suges til butikkene. bare må innom. Akkurat nå sikkler jeg også på det heftet.
Nydelig faget på toppstykket :)

Ugla said...

Det er billigere å bli lykkelig av å shoppe garn, enn å kjøpe klær er min erfaring :-)

Unknown said...

Hei noe i bloggen min til deg...

Anonymous said...

Hei!
Så my fint her var. Har nettopp fått tak i masse flott garn på QXL så får hive meg i gang med noe.
Der gjorde jeg eg kupp for garn er så dyrt ellers.