Friday, November 23, 2007

Last weekend in November

Nå nærmer jula seg. Jeg mangler kun konturer og tall på julekalenderen, men så er det ikke lenge til den skal i bruk heller. Skal bli veldig deilig å bli ferdig med den. Må innrømme at det er ikke det morsomste jeg har gjort, men når jeg er ferdig med den, så har begge ungene hver sin.

Christmas is coming soon. I just miss the black around every figure and the numbers on my Christmas calendar, but it's only a few more days before my son's starting to use it for the first time. Have to admit that this project is not the most interesting and fun I've done in my life. But it's soon done, and then both of the kids have their own and I'm not going to make another one.
Jeg har strikket disse luene etter oppskrift fra Interweave Knits høst 2007. De ble veldig deilige og myke, men litt korte. Trodde at fellinga strakk seg over litt flere omganger enn den gjorde. Sånn går det når man ikke leser hele oppskriften før man starter å strikke. Jeg har mer garn igjen på begge nøstene, så jeg skal ta opp og strikke litt til. Den blå/lilla er strikket i et Løve-garn jeg fikk fra min Secret Pal 11. Jeg har allerede gitt den bort i bursdagsgave, men bursdagsbarnet skal få den tilbake etter at jeg har forlenget den litt. Den brune/grønne er strikket i freedom Spirit, som jeg kjøpte i Glasgow. Jeg trengte lue så den er til meg. Må strikke den litt lengre også.

I have knitted these hats after a pattern from Interweave Knits Fall 2007 issue. They are very soft and I love the pattern, but they are too short. I thought the decrease would stretch over several rows, but it was a fast decrease. That's what happens when someone doesn't read the pattern before knitting, twice. I have more yarn left so I have to rip some and knit them a bit lonber. No biggy! The blue/purple hat is knitted in a Løve yarn I got from my Secret Pal 11. It's a birthday gift and was very well received, and the birthday girl will get it back after I've knitted it a bit longer. The brown/green one is knitted in Freedom Spirit, which I bought in Glasgow. I needed a hat so it's for me. Have to rip that one as well and knit it a wee bit longer.



Jeg har strikket ferdig disse ankelsokkene. De var juni eller juli-sokkene i år, men etter at jeg hadde strikket den ene sokken fant jeg plutselig ikke oppskriften på nettet lenger. Hælene ble litt forskjellige, men synes ikke spesielt godt. De er strikket i Lana Grossa sokkegarn.



I have finished these ancle socks. It's a pattern from this years sock along from June or July, but after I was done with the first sock, I couldn't find the pattern on the Internet anymore. I knitted two different heels, but it really doesn't show that much, so I don't care. They are knitted in Lana Grossa sockyarn.

9 comments:

Anonymous said...

Tenk så artig det blir å henge opp en selvlaget julekalender! Den blir skikkelig fin. Likte veldig godt fargene i ankelsokkene dine. Ha en god helg!

Anlen said...

Her har du fine luer og sokkar, og så er det spennende å sjå kor stressa du vert over adventskalenderen dei siste dagane....
Lykke til!
Ha ei fin helg:)

Milla said...

Så koselig julekalenderen blir! Har og fått brodert kalender i år. Er jo så morro med heimelaga ting i ventetiden!

janne - kathrine said...

Bra jobbet! Skjønner godt at du gleder deg til kalenderen er ferdig. Tror ikke jeg hadde orket å starte på noe slikt i det hele tatt jeg :-)
(Koselig motiv forresten. Liker Ole Brumm og vennene veldig godt)

LivM said...

Kalenderen din blir virkelig super. Jeg har brodert til begge døtrene mine, men det er mange år siden!

Anonymous said...

Det blir en koselig julekalender, kommer nok til å være i bruk leeeenge.

Anonymous said...

Det blir en veldig søt kalender. Brumm og vennene hans er populære i alle aldre :)

Monstermønster said...

Så hyggelig med kalender! Vi måtte dele vår, for ingen ville ha "ny", alle søsknene ville ha "den ordentlige". Har heldigvis et år på meg til å sy julekalender, kanskje jeg burde begynne nå? Hmmm...

Anonymous said...

så fine de var.
stillige farger.