Thursday, January 11, 2007

Det kom en pakke i posten

Og der var det et nydelig Opal-nøste. Gleder meg til å strikke sokker av det. Garnet er en rest fra garn jeg bestilte fra http://www.angelyarns.com De var utsolgt for en farge jeg bestilte, men jeg husker selvfølgelig ikke hvilken. Fikk mail om jeg ville velge ny farge, og det ville jeg selvfølgelig. Det har tatt litt tid, fordi hver eneste farge jeg bestilte, ble utsolgt og gikk ut av sortimentet, men det var verdt å vente. Denne fargen her av Opal Hundertwasser er virkelig noe for seg selv.


Jeg er i gang med mine første toe-up-sokker. Har ikke komme så langt enda, men det er en morsom måte å strikke sokker på foreløpig. Tror nok jeg kommer til å strikke flere sokker på den måten. De sokkene jeg såvidt har begynt med nå er disse: http://www.knitty.com/issuesummer06/PATTbaudelaire.html Det er en bursdagsgave, men det kan hende at Opal-garnet mitt blir til Baudelaire-sokker til meg. Det kommer nå an på hvor vanskelige de er å strikke. Tror nok at det skal gå bra.


Odessa-luer! Har strikket nok en Odessa-lue. Denne gangen i sort Superwash-garn. Lua er nok en bursdagsgave. Strikket lua litt større enn oppskriften, for jeg synes faktisk oppskriften er ganske liten. Jeg la opp 120 m og strikket den tre cm lengre på toppen.

4 comments:

Anonymous said...

Så utrolig fine ting du strikker! Den sorte lua var helt nydelig :) Hilsen elisabt på dinhobby

Anonymous said...

Mye fint å se i bloggen din.Jeg strikker også sokker til meg selv i opal garnet å synes det er et godt garn.Blir det sokker av det nye opal garnet til deg også?

Marianne said...

Så produktiv du har vært siden sist! Flott :)
Jeg har tatt en liten innsats på Kiri etter at det har fått ligge litt og nå går det så mye bedre, heldigvis. Og etterpå skal jeg på et par Jaywalkers, jeg også, til søsteren min!
Det var veldig fint det Hundertwasser-garnet også, skal bli spennende å se hvordan sokkene blir.

Anonymous said...

Den svarte odessaluen var nyydelig!!! Du er skikkelig produktiv! Og jeg gleder meg til å se noe av det som kommer ut av Opal jeg da.