Monday, September 25, 2006

En oppsamling av arbeider

Nå er det en stund siden jeg oppdaterte her inne. Siden sist har jeg gjort ferdig en Marius-genser. Jeg har somlet meg til å montere alle blomstene på sjalet og hatten til tulla. Jammen har jeg rukket å hekle et sjal til også, men det ble gitt bort før jeg rakk å ta bilde av det. Søtt ble det, og begge mottakere ble glade for sjalene. Jeg har begynt på en ullbukse til lillegutt. Strikker den i PT5 og i vrangbordstrikk. Det tar litt tid, men den skal bli ferdig før vinteren setter inn. Forhåpentligvis er det veldig lenge til. Jeg har begynt på en VIF-genser. Planen er å strikke raglan og brodere på navn og nr etter at jeg har montert den. Tror det blir bra, må bare få laget et mønster for navn og nr. Jeg skal begynne på ermene snart. Bolen er klar, i alle fal l så langt jeg kommer før jeg er ferdig med ermene. Det er to gravide i bhg til tulla og lillegutt. De må jo få julegaver, så nå er jeg i gang med å strikke en kyse. Regner med å strikke et par sokker også. Vet ikke helt hva jeg skal strikke til hun andre som er gravid, men jeg finner vel på noe. Det er litt vanskelig å strikke noe som ikke skal være rosa eller lyseblått og veldig kjønnsnøytralt. Jeg fikk pakke for lenge siden. Fikk dette herlige Opal-garnet. Gleder meg til å få tid til å strikke noen sokker av det.

3 comments:

Anonymous said...

Du er rå på å strikke! Likte jo veldig godt heklesjalet, det er skikkelig lekkert:)
Takk for en hyggelig helg, synes du har kommet langt på barselgaven allerede!

Anonymous said...

Heisann!
Ville bare si at du er kjempeflink med strikkinga :) Nydelig marius-genser. Har planer om å strikke en slik til sønnen min på 9 mndr. Må bare gjøre ferdig de prosjektene jeg holder på med ;)

Hilsen Anatomia
-har opprettet en liten blogg jeg også, men den er ikke akkurat særlig innholdsrik ;)
http://www.vgb.no/14978/

tina said...

Hei. Du har vel ikke oppskrift på VIF-genseren din? :)