Sunday, December 09, 2012

9. desember

2. søndag i advent, og to lys som skal tennes. Ikke noe bilde av det her nå, siden det er morgen og adventslysene blir tent på ettermiddagen kvelden. I dag skal det bakes, hva er litt usikkert enda. Jeg har lyst å bake både smultringer og napolitanske godbiter og berlinerkranser, men rekker neppe tre slag i dag. Hva slags planer inneholder din 2. søndag i advent? Jeg startet som vanlig dagen med å åpne kalendergaven min. I dag var det en supersøt sau med målebånd inni. Det er alltid kjekt med målebånd, jeg har flere, men har alltid problemer med å finne et når jeg trenger et. Jeg tror forresten at jeg må gjemme sauen litt, for ellers tror jeg den forsvinner med ungene.


Second Sunday in advent and I'm going to make some Christmas cookies, I'm just not sure what kind yet. So many nice ones to make. What's your plans on this Sunday? I started the day as usual opening my calendar gift. Today I got this cute sheep with a tape measure inside it. It's always handy to have a lot of them, cause somehow they all seem to disappear when I need one. I think I have to hide this sheep otherwise I think my kids are going to run away with it. 

Jeg har da klart å feste fire tråder til og sokkene til datteren min er ferdig. De er strikket i Arwetta og strikket i glattstrikk. Blir nok gode å ha siden det fortsatt er ganske kaldt her.

I've managed to weave in four threads and finished the socks to my daughter. They are knitted in Arwetta and in stockinette stitch. Hopefully they will keep her feet warm, since it's still pretty cold here. 


1 comment:

Elin said...

Så mange flotte kalendergaver du har fått! Kjempekoselig:) Flotte sokker du har laget i det siste. Det er kaldt rundt omkring for tiden, så det er det god bruk for. Ha en fin adventssøndag videre!:-)