Saturday, December 08, 2012

8. desember

Nok en flott kalendergave. Denne gangen et nøste med Zauberball i flotte farger. Jeg har strikket et par sokker tidligere i Zauberball og syntes det var et godt garn, dessuten ble sokkene vedig gode i det garnet. Det blir nok sokkestrikking i romjula, ja. Må bare finne meg et sokkemønster som passer nå.

Another great gift in my calendar. Today a skein of Zauberball in great colours. I've knitted a pair of socks in Zauberball before, and I thought the yarn was great to knit with and the socks turned out real nice too. I guess I'm knitting socks after the Christmas gifts are done. Just need to find a pattern that fits. 

Disse sokkene ble ferdige for en stund siden, men jeg har ikke klart å feste de fire trådene før nå. Det er ofte sånne småting som tar litt tid, og egentlig er det utrolig at det skal ta sånn tid. Men så er det liksom den at det tar tid å finne fram nål for å feste tråden, og nåla ligger gjerne i boksen som ligger slik til at man faktisk må reise seg fra sofaen. Ja, det setter meg nok ikke i det beste lyset, men har rompa blitt godvenner med sofaen, så er det fryktelig mye som skal til for å skille dem. Nå er i alle fall trådene festet, og jeg burde sikkert gjort det samme med trådene på sokkene til tulla som også har vært ferdige en stund. Ja, ja, det får bli i morgen. Noe skal jeg jo blogge i morgen også. Sokkene er strikket i Delight fra Drops. Ikke det beste garnet å strikke i siden garnet har litt varierende tykkelse, men jeg synes sokkene i dette garnet blir gode. Disse sokkene er til meg.


These socks was finished some time ago, but I haven't managed to weave in the four threads until now. It's fascinating that such a little thing as weaving in four threads actually can be that tiresome. But it takes a lot of energy and time to weave in threads. Maybe mostly because sometimes the needle is in the box which is in a place which demands that you move your ass out of the couch. Sometimes that can be the hardest thing. Especially when your ass just became best friends with your couch. Anyway, the socks are now done, and I still have to weave in threads on the socks I knitted to my daughter. But I can do that tomorrow, I have to have something to blog tomorrow too, right? These socks are knitted in Delight from Drops. Not the best yarn to knit with since it is uneven, but I think the socks knitted in this yarn turns out real nice. These socks are mine! 

No comments: