Monday, December 20, 2021

Santa's Coming for Us

 Hjemmeskole, smitterekord, testkø, karantener og restriksjoner, jepp, det er snart jul. Begynner å ligne litt for mye på fjoråret, og hvem hadde forutsett at vi skulle sitter her igjen i år? Ikke jeg i alle fall. Jeg er optimist og tenkte at 2021 var året ting skulle komme i gang igjen. Siden jeg fortsatt er optimist, så tenker jeg at 2022 blir året ting kommer i gang igjen. Vi kan jo ikke gi opp håpet heller. Jeg får sinnsykt mye flott garn i julekalenderen min i år som i fjor og året før der, så jeg planlegger en hel haug med prosjekter i romjula. Som vanlig. Kan også hende jeg ender opp med å prøve og fullføre noen av prosjektene jeg allerede har på pinnene. Uansett hva det blir, så er planen for romjula å strikke. Gjerne mens jeg ser de samme filmene om igjen. Det blir mye Harry Potter, rom-com som Notting Hill, musicals som Sound of Music i romjula. Hva ser du i romjula? Også skal jeg selvfølgelig lese bøker. Jeg håper å nå lesemålet mitt for 2021 som er 365 bøker, og jeg er veldig nær. Det blir det ene året det kan gå siden alt annet av arrangementer har vært avlyst. Også skal jeg selvfølgelig lage en oppsummering av året i form av lister, både av det ene og det andre. Og sette meg nye mål for 2022. 

(Tittel: Santa's Coming for Us av Sia)








Homeschool, omikron-records, test lines, quarantines and restrictions, yes, it's beginning to look a lot like Christmas. Or actually it's beginning to look a lot like last Christmas, and who would have guessed we would be here again? Not me. I'm an optimist, so I thought 2021 would be the year where arrangements would be up again. Since I'm still an optimist, i think 2021 will be the year where arrangements will be up again. We can't really loose hope either. I get so much beautiful yarn in my Christmas calendar this year, as I did last year and the year before that, and I keep making lots of plans to cast on after Christmas. As usual. I might try to finish up some of the projects I have on the needles as well. No matter what I end up doing, my plan for the days between Christmas and New Year's Eve is to knit. Probably while I watch some old movies again. Normally it's a lot of Harry Potter, rom-coms like Notting Hill, musicals like Sound of Music going on. What do you watch? And of course I plan on reading some books. I am so close to reach my reading goal for 2021, which is 365 books. It's the only year that can happen since everything was cancelled this year. And I am going to make some recaps of this year in form of lists, and set some new goals for 2022. 


(Title: Santa's Coming for Us by Sia)

No comments: