Friday, March 20, 2020

Alone Again

Fredag og helg. Det bare føles ikke sånn ut. Dagene går litt i ett her. Regner med at det ikke bare er meg som har det sånn. Jeg vet det er mange som er effektive, rydder og vasker i boder og klesskap. Jeg blir heller litt satt ut. Vet liksom ikke helt hva jeg skal begynne med. Jeg har fått strikket litt de siste dagene. De første dagene klarte jeg liksom ikke engang å konsentrere meg om å strikke. Jeg har fått gjort ferdig en genser av KnittingIna. Den er egentlig designet for barn opp til 14-år, men veldig enkelt å gjøre noen få justeringer slik at den passer 17-åringen her hjemme. Den er strikket i Alpakka wool fra Du store alpakka og Dream Line Air fra Du store alpakka. Veldig myk og god, og jeg tror nok den egentlig er altfor varm til å bli brukt denne sesongen. Det kommer en vinter til, selv om jeg nekter å tenke på det. Forresten, i denne tida, så er det faktisk helt greit å tenke på. En ny vinter som forhåpentligvis er av det normale slaget med snø, slaps, is, skraping av bilruter en tidlig morgen hvor jeg egentlig er for seint ute til jobb, peiskos og kakao, våte sko og kalde hender. Akkurat nå lurer jeg på hvor varmt det blir før det er lov til å gå ut og nyte byen, skravle og klemme på venner, stå tett på en konsert og få lov til å være irritert på hen som dultet deg i ryggen så ølen din ble sølt på hen foran deg. Det var tider det, og det skal bli tider igjen. Jeg prøver å tenke minst mulig på det, og nyte solveggen med et nytt prosjekt med garn fra lageret, en bok fra bokhylla og musikk på øret. Det er ikke så ille det heller. Jeg har startet på Horisontsjal av G;uld i garn fra G;uld. Det er enkelt å strikke, og samtidig veldig gøy. Overraskende gøy, faktisk. Kan hende det har noe med de små nøstene, siden jeg føler for å strikke ferdig bare et nøste før jeg gir meg. Føler på meg at dette sjalet blir et av de jeg kommer til å bruke mye. Når temperaturen tillater det så klart. Først skal det bli vår, og jeg vil nyte byen min i vårsola og høre summingen og klirringen av folk som skravler og skåler i utepils. 


(Tittel: Alone Again - The Weeknd)









Friday and weekend. It just doesn't feel like it. The days seems to float into each other at this time. I bet I'm not the only one feeling like that right now. I know many people being so efficient, tidying and washing basements and closets. I'm not! I don't really know where to start. I have done some knitting the last days. The first days I couldn't even wrap my head around knitting. I managed to finish a sweater designed by KnittingIna. It's really a children's design, but with a few simple adjustments it fits my 17 year old. I used Alpakka wool from Du store alpakka and Dream Line Air from Du store alpakka. Very soft and squishy, but I think it's too warm to wear before a new winter is coming. I refuse to face the thought of a new winter of course, but this time it is actually not a horrible thought. A new winter of the more normal kind with snow, sleet, ice, scraping of ice from my car windows an early morning when I'm too late for work, fire and hot chocolate, wet shoes and cold hands. Right now I wonder how warm the weather is going to be before we're allowed to go out and enjoy the city, talk and hug friends, stand tight on a concert and be a bit annoyed at the person bumping into you so you spilt your beer on the person in front of you. That was good times, and good times will come again. I try not to think to much about it and just enjoy the sun in my garden with a new project using yarn from my stash, reading a book from my bookshelf while listening to some music. Not too bad, I have to admit. I have just started the Horizon Shawl by G;uld using their yarn. So easy to knit, and at the same time so much fun. Surprisingly fun actually. It might have to do with those small skeins in different colors. I feel like I want to finish just one skein before I do something else. And the shawl seems to turn out to one I know I'm going to use all the time. As soon as the temperature allows it, of course. First spring, and I hope to enjoy my hometown in the spring sun while listening to the buzz and clatter of people talking and drinking a beer outside. 


(Title: Alone Again - The Weeknd)

No comments: