Tuesday, February 25, 2020

The Birthday Party

Nja, fødselsdagsfest, fødedagsfest er kanskje nærmere. Strikket en liten jakke til en helt ny baby. Ikke min. Absolutt ikke, men en kollega utvidet familien med en. Fant fram Knit Picks Palette, og fant ut at jeg kjøpte det garnet for omtrent ti år siden. Ti år!!! Jammen går ti år fort! Garnet er uansett fortsatt like godt, da. Mønsteret er Lille Noor, og er et lettstrikket mønster. Lagde ni knappehull, og fikk brukt noen knapper også. Ikke veldig mange gram ut fra lageret, men alt hjelper. 79g Knit Picks Palette og noe av det litt eldre lagergarnet forsvant ut fra lageret. 634 g ut av lageret så langt i februar. Tror jeg må stå på de siste dagene i februar for å få en balanse med tanke på 80yarnchallenge. Takk og pris at jeg har noen prosjekter som er ferdige, men ikke tatt bilde av, noen prosjekter som kun mangler litt før de er ferdige. Siden jeg endte opp med å kjøpe garn i februar også, må jeg egentlig opp i 2,7 kg garn oppstrikket i februar. Får se om jeg klarer det, men mars har jo en haug med flere dager enn februar. Også skal jeg ikke kjøpe garn i mars ...

(Tittel: The Birthday Party - The 1975)




Well, not really birthday, but at birth day is closer. Knitted a tiny jacket to a new human. Not mine! Absolutely not, but a colleague had a baby recently. Dug out some Knit Picks Palette, and figured out I bought the yarn more than ten years ago. Ten years!!! Time really flies! The yarn is still just as good. The pattern I used is called Lille Noor, and is an easy pattern to knit. I made 9 button holes so I used some of my buttons as well. Not too much yarn out of my stash, but everything helps. 79g of Knit Picks Palette knitted up. I think I have to knit a lot the last days of February to get a balance if I still want to keep up with 80yarnchallenge. Thankfully I have some projects that are done, but I only have to take a photo, some projects nearly finished. I bought yarn in February as well, so technically I have to knit up about 2,7 kg in February to make the balance. I don't think I'm going to be able to make that happen. But I mean in March I'm not going to buy any yarn ... And March has so many more days than February ...

(Title: The Birthday Party - The 1975)

1 comment:

Elisabeth said...

Søt liten jakke. Tiden går fort, så garnkjøp for ti år siden føles ikke så lenge siden :)