Monday, September 07, 2015

Yarn Heaven

Plutselig ble det travelt med jobb og hverdag igjen, og blogging kom visst ikke høyt opp på prioriteringslista. Må ta i et tak igjen. I helga har jeg vært en tur i Amsterdam, og som strikkegal og garngal i Amsterdam måtte jeg innom Stephen og Penelope en tur. De har byttet lokaler, og har nå fått en større butikk i tillegg til at denne butikken er enklere å finne fram til. Den forrige butikken lå nemlig i en liten gate som aldri var merket på kart, og derfor vanskelig å finne fram til. Den nye gata er en hovedgate, så det er enkelt å finne fram. Butikken er full av fristelser, og jeg hadde på forhånd bestemt meg for at jeg kunne kjøpe garn der. Hva jeg skulle kjøpe, var vanskelig. Hotellet vi hadde lå omtrent to minutters gange fra Stephen og Penelope, så jeg fikk faktisk gå alene i butikken. For dere som ikke har vært der, butikken ligger i Nieuwe Hoogstraat og er ikke langt unna Rembrandtplein. Siden jeg kunne gå alene til butikken, fikk jeg god tid til å ta på garn, se ordentlig på farger og virkelig sikle over garnet der. Jeg endte opp med Madelinetosh, et par hesper Hedgehog fibres, et hespe Malabrigo og et nøste Schoppelwolle Admiral. Hva jeg skal strikke av garnet? Aner ikke enda, men se på fargene da. Hvordan kunne jeg la dem være igjen i butikken?








Suddenly busy with work and the normal days again, and blogging just hasn't been prioritized. I have to do something about that again. This weekend I've been in Amsterdam, and as a knitting mad and yarn hoarder in Amsterdam I had to stop by Stephen & Penelope. They have changed place and have gotten a bigger store. It's also a lot easier to find the new store, since the old store was in a small street that were never on any map I got. The new store is in a big street and a lot easier to find. The store is so full of great yarn and temptations. I had decided to buy yarn there, and I had luckily a hotel close to the store. This meant I could walk to the store in a couple of minutes and I could go there all by myself. The new store is in Nieuwe Hoogstraat, close to Rembrandtplein. Since I could go by myself, I had a lot of time to take a closer look at all the goodies. I ended up with Madelinetosh, a couple of skeins of Hedgehog fibres, a skein of Malabrigo and a skein of Schoppenwolle Admiral. What I am going to knit of the yarn? I have no idea yet, but look at the colors. How could I leave them in the store?


Jeg har fått ferdig litt også. Har akkurat gjort ferdig en Marius-genser i Drops alpaca. Denne er strikket i L.


I have done some knitting lately too. I have finished another Marius-sweater in Drops alpaca. This one in the size L. I also did some knitting at the plane home from Amsterdam. Always nice to have some time for knitting.

No comments: