Sunday, June 21, 2015

Berlin Wall

Jeg husker feiringen da Berlinmuren falt. En haug med mennesker som hamret løs på muren, danset og klemte hverandre. Husker Berlinmuren som en haug med farger fra grafitti og grå mur. Maskepigen farget garn inspirert av Berlinmuren, og jeg synes hun traff veldig godt på fargene. Garnet er også utrolig deilig å strikke. Og av alle steder du kan strikke, så går det helt fint å strikke på One Direction-konsert. Egentlig gikk det mye bedre å strikke på den konserten enn Foo Fighters-konserten. I motsetning til Foo Fighters, opptrådde nemlig One Direction ute på Ullevål stadion i lys sommerkveld. Det er en del venting før konserter. Vi var på stadion rundt kl.17.30. Isaac Elliot gikk på 18.30, McBusted gikk på 19.30 og One Directiong gikk på nærmere kl.21. Mye ventetid med andre ord. Jeg strikket ferdig Vanilla Latte socks i garnet fra Maskepigen og fikk startet på Marius-genser i tillegg. Under selve One Direction-konserten fikk jeg ikke strikket så mye, siden jeg var den selvutnevnte fotografen. Sokkene er helt klart til meg, og det er ikke de siste sokkene jeg strikker i garn fra Maskepigen.




I remember the celebration when the Berlin wall was torn down. A bunch of people tearing down the wall, dancing and hugging each other. Remember the Berlin wall as a pile of different colors from the graffiti and grey stone. Maskepigen colored yarn inspired from the Berlin wall, and I really think the colors are so right. The yarn is so extremely nice and soft to knit with. And of all places where you can knit, knitting at a One Direction concert is one place. It was better knitting at this concert than at the Foo Fighters concert. One Direction had their show outside in the light summer evening. It is a lot of waiting at concerts. We were at the venue at 5.30, and Isaac Elliot entered the stage at 6.30. McBusted went on at 7.30 and One Direction went on stage closer to 9. A lot of waiting time. I finished the Vanilla Latte Socks in the yarn from Maskepigen, and I started a Marius sweater too. I didn't knit that much during the actual concert, since I had to take pictures. The socks are definitely for me, and it's not the last pair of socks I'm knitting in Maskepigen's yarn.

No comments: