Saturday, August 11, 2012

Last of Summer

Det har ikke vært mye sol og varme i sommer, så når sola først skinner, er det bare å gjøre om på alle planer og komme seg ut i sola. I dag var en sånn dag! Ikke for at det var store planer for dagen, så i grunnen passet det fint med en sånn på tampen sommerdag. Strandbagen ble pakket, og selvfølgelig var strikketøyet med. Hadde ikke bare et prosjekt med meg, men tre, bare sånn i tilfelle. Dere skjønner jo hvor krise det er å være et sted uten noe å strikke på? Jeg var flink og holdt meg til sokkene jeg hadde tatt med. De to andre prosjektene var nemlig garn og pinner klare til oppstart av nytt.

It hasn't been the best summer weather in Norway this summer, that means you just change every plan you have when the sun actually is shining and get out and enjoy it. Today was a sunny and warm day. Not that I had many plans to change. I packed my beach bag, and of course I brought my knitting. I didn't bring only one project, but three, just in case. You all know what kind of crisis and panic comes when you run out of something to knit? I was real good and knitted on the socks I brought. The two other projects were just yarn and needles ready to start something new. 


Sokkene ble ferdig da jeg kom hjem. De er strikket etter mønsteret Mock Cables fra Wendy Johnson. Jeg har brukt pinne 2,5 mm og Arwetta Classic.

I finished the socks when I came home. They are knitted using the pattern Mock Cables by Wendy Johnso. I used needles 2,5 mm and Arwetta Classic.


I dag prøvde jeg noe nytt til middag. Tipset er hentet fra en annen blogg. Stekte hakket løk og hvitløk til det ble mykt og blankt og bittelitt til. Tok mellom en halv spiseskje til en spiseskje med Vindaloo Curry Paste. Hadde oppi en halv pose med frossen spinat og stekte videre til det var tint. Så tok jeg en boks med hakkete tomater og en boks med kikerter oppi. Hadde også oppi en stekt kyllingfilet i biter. Dette småkokte sammen mens risen kokte. Ble veldig godt, og jeg er sikker på at jeg skal lage dette igjen.

Today I tried something new for dinner. The receipt is from another blog. I fried chopped onion and garlic until it was soft and then a little bit longer. Half a table spoon to a full table spoon of Vindaloo Curry Paste. Then half a bag of frozen spinage and fried it until it was warm. Then a can of chopped tomatoes and a can of chickpeas. I also added a fried chicken breast in chunks. Let it simmer while the rice boiled. Made a real delicious meal.

1 comment:

Felisi said...

Søte sokker!
Det er bra vi får en og annen sommerdag innimellom ihvertfall, det trengs...