Wednesday, April 22, 2009

Wow, what a yarn

Jeg har klart å få tak i to nøster Wollmeise, Indische rot. Det er så mykt og deilig! Jeg gleder meg til å finne det perfekte prosjektet for disse nøstene, for jeg vet at det ikke blir sokker av dette garnet. Kan hende jeg klarer å få tak i noen nøster til, og da skal jeg se om jeg finner et mønster på en tunika til meg selv. For det blir noe til meg selv av dette garnet, det er sikkert.

I have managed to grab two skeins of Wollmeise, Indische rot. It's so soft and fantastic. I almost can't wait to find the perfect pattern for these skeins, and I know this yarn won't be turning into socks. I might be able to get a hold of some more skeins, and then I'm going to look for a tunic pattern for me. I know this yarn will be something for me, that's for sure.

Joda, jeg får strikket litt innimellom vår og vårrengjøring og andre syssler. Jeg har startet på en vest til tulla i Duo. Det er nok litt å tenke på, for jeg måtte rekke opp 15 cm. Gir meg ikke, og håper fortsatt på å få den ferdig før mai.

Yes, I have time to knit between spring cleaning and other stuff happening in RL. I have started a vest for my daughter in Duo, half cotton and half wool. A sign of too much to thing of is that I had to frog about 15 cm. But I'm not a quitter, so I still hope to finish it before May.

Jeg har også startet på Brainless av Yarnissima. Bruker Austerman og er ferdig med en sokk. Nok et tegn på for mye i topplokket, jeg har ikke fått med meg mønster på strømpedelen. Jaja, så blir det ikke Brainless, men et par i glattstrikk med fletter på sidene.

I have also startet on Brainless socks by Yarnissima. I use Austerman and have already finished the first sock. Another sign that I have too many thoughts in my mind, is that I forgot the pattern on the cuff. Well, well, then this pair is just a pair of socks with cables on the sides instead of Brainless. I might have been a bit brainless while knitting.

4 comments:

medina said...

Alle prater så varmt om det garnet, atjeg er kjempenyskjerrig nå. Ettersom jeg har forstått, er det vanskelig å få tak i. Det blir vel med drømmen:) Du har strikket mye fint. Ha en fin helg!

Strikkelaura said...

Jeg begynner faktisk å bli nysgjerrig på Wollmeister, selv om jeg ikke har vært den som "trør" etter andre.
Nydelig lilla farge du strikker i, har dilla på den fargen om dagen :)

Topstykke ditt ble også kjempe fint, liker utrolig godt fasongen på den :)

Tino said...

Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på det garnet jeg også, siden alle skryter av det. Så mye fint du har strikket, likte marius-tunikaen veldig godt.
Ha en fin helg :)

torill said...

mmm Wollmeister er ett ettertraktet garn, skjønner jeg :) Men enn så lenge ikke alle manns eie.
Ha en fortreffelig helg :)