Thursday, April 30, 2009

Easy summer hat and some yarn that really wanted a home

Tulla trengte en vårlue, en hun kan ha på om morgenen hvor det fortsatt kan være litt kjølig. Fram med heklepinnen og bomullsgarnet. Heklet en kjapp og enkel lue på en kveld. Lua er heklet i dobbel Mandarin Petit. Tulla syntes den var fin, men kanskje litt kjedelig. Skal grave litt i garnlageret mitt og finne fram noe lyseblått og hekle en blomst til lua også.

My daughter wanted a hat that wasn't too warm, one she can wear in the morning when it's a bit chilly. I found a skein of pink cotton and my crochet needle. Crocheted an easy and fast hat during last evening. I used double thread of Mandarin Petit. My daughter was pleased with the hat, but thought the hat was a bit boring. Well, I have to dig into my stash and find some light blue cotton yarn and crochet a flower to put on the hat as well.

Jeg har gått på en aldri så liten sprekk. Tidligere i vinter kjøpte jeg Dale-heftet med gensere inspirert av Akvariet i Bergen. Det er utrolig mye fint i det heftet, og jeg kjøpte inn litt garn til denne fiskegenseren. Skal bli en julegave til en av nevøene mine.
I broke the promise I gave to myself about not buying yarn. Well, I just needed these skein to knit a Christmas present. Earlier this winter I bought some patterns from Dale inspired by the Aquarium in Bergen. There are so many nice pattern I want to knit, and today I bought yan for this fishsweater. It's going to be a Christmas present for one of my nephews.

3 comments:

Vibbedille said...

HEHE herlig meden liten sprekk vel? Eg hadde og en sprekk da me var på sykhuset, men syns selv eg hadde en God unnskyldning da!

Nåkoser eg meg meden Cookie sokk og den blir bare sååå lekker!!

Men kjenner eg MÅ hekle litt og!

Kooos deg og ha en herlig helg!

Klem Vibbedille

Felisi said...

Fiskegenseren så kul ut, heldig nevø som får en sånn.

Her finner du forklaring på englemaskesjal, trinn for trinn:
http://felisistrikker.blogs.no/2007/11/14/title~3294321/

:o)

Inger said...

Søt lue, og med litt pynt blir den enda søtere :)

Fiskegenseren ser fin ut - og det gjør jo ikke noe med en sprekk når det er til en julegave....

Ha en fin helg! Hadde store planer om å bli med dere på lørdag, men da hadde jeg glemt at mannen var borte :(