Monday, June 04, 2007

Mystery solved, but not felted

Jeg har blitt ferdig med Garnmysteriet. Resultatet skal bli en firkantet hobbykurv/garnkurv. Jeg har strikket ferdig, men mangler å tove den. Blir spennende for erfaringsmessig blir ikke mine ting helt som planlagt etter en runde i vaskemaskinen. Det var nå gøy å strikke den.

I have resolved the Yarn mystery. The result is a square hobbybasket/yarnbasket. I'm done with the knitting, but it need to be felted. That part is the most exciting. My earlier experience is that things I put in the washing machine don't turn out the way I've planned it. Anyway, it was a lot of fun to knit.



I løpet av helgen har jeg strikket meg en kortermet bolero i Chiri alpakka. Veldig mykt og deilig garn å strikke i. Jeg fant oppskriften på boleroen i en blogg, men jeg husker ikke helt hvilken. Lett oppskrift og kjapt å strikke. I tillegg ble den veldig søt. Jeg mangler å blokke den og å finne en løsning på lukking. Tror nok jeg går for tvunnede tråder, for jeg har litt lyst til at den skal kunne brukes på begge sider.

During the weekend I have knitted a shortsleeved bolero in Chiri alpaca. Very soft and lovely yarn and easy to knit. I found the pattern in a blog, but I can't remember which one. It was an easy pattern to follow and very fast to knit. In additional it turned out very cute. I have to block it and find a solution to lock it the front. I think I'm going to use some ribbons instead of a button. I want to be able to be reversable.


Jeg har hatt oppskriften på Jan lenge, faktisk snart et år, men har ikke kommet dit hen at jeg har strikket en enda. Nå er det mange inne på Hobbyboden som har startet å strikke og jeg ble inspirert til å starte jeg også. Jeg har planer om å strikke i brun og i et flerfarget bomullsgarn jeg kjøpte i Frankrike.
I have had the pattern of Jan a long time, actually almost a year, but I haven't knitted one yet. Nowadays a lot of people at Hobbyboden have started to knit one, so I was inspired to knit one as well. I'm going to knit mine in brown cotton and in a multicolored cotton yarn I bought in France.

1 comment:

Frk.Badegakk said...

Hei!
Utrolig søt bolero. Jeg har sett den i en blogg selv, og den er mitt neste planlagte prosjekt når jeg bare får fatt i garnet mitt igjen. Det har flyttet før meg=)