Friday, April 05, 2019

The Seed

Det våres! Jeg hadde min første utestrikk i ny hage i går. Ikke så lenge, men en liten stund med strikk, bok og musikk på øret i vårsola. I egen hage! Den er ikke stor. Kan kanskje kalles mer hageflekk enn hage. Men det er grønt gress og det er plass til å sitte. Aner ikke helt hvor lenge sola kommer til å være der når bladene på trærne kommer. Jeg tror egentlig at verandaen der jeg flyttet fra, var mer solrik. Joda, jeg kommer sikkert til å savne kveldssola helt til den går ned. Men nå har jeg egen hage. Hageflekk. Jeg tror jeg kommer til å sitte der mye. Om været ikke blir elendig. Det kan man aldri vite i Norge. Det hender det er grønn vinter og at det kalles sommer. Jeg håper det blir varmt og mye sol. Kan bli mye hagestrikk og hagelesing av det. Jeg planla blomster, urter og jordbær i kasser mens jeg satt ute i går. Tror kanskje jeg skal vente litt med å planlegge for mye. Eller jeg kan planlegge, men vente litt med å kjøpe inn alt. Det blir bra med sommer! Men først vår. Jeg vet mange ikke liker sommertida og helst vil ha vintertid hele året. Snakker om klokka og ikke sesongen, så klart. Men jeg merker at kroppen min helst vil ha sommertid hele året. Håper ikke det blir lenge til neste hagestrikk i egen hage. Hageflekk! Jeg leste forresten 64 av Hideo Yokoyama, for de som er interesserte. Og strikkeprosjektet var en teststrikk.

(Tittel: The Seed - Aurora)




Spring is here! I had my first outdoor knitting in my new garden yesterday. Not a long knitting session, but a small one, my knitting, a book and some music in the sun. In my own garden! It's not big. It's hardly a garden, more a patch. But it has grass and a place to sit. I have no idea how much sun I'll get when the trees get their leaves. I think the veranda in the apartment where I moved from, had more sun. And yes, I'll probably miss the evening sun I had. But I have my own garden. Patch. I think I'll be out there a lot. If the weather isn't horrible. You never know in Norway. Sometimes we get a green winter and call it summer. I hope this summer is going to be warm and sunny. I can do a lot of outdoor knitting in the garden and outdoor reading in the garden if it's a warm summer. While I was sitting outside yesterday, I planned where to plant flowers, herbs and strawberries, but I think it'll be wise to wait a little bit. Or I can plan, but maybe just wait a bit before running off to buy it all. I think this summer is going to be great! But first spring! I know a lot of people don't like summer time and would like to have winter time all year. And now I'm talking about the time and not the season, of course. But I love summertime and my body wants summertime the whole year. I hope next outdoor knitting in my garden is not far away. I mean in my patch. I read 64 by Hideo Yokoyama for those interested in it, and my knitting project was a test knit.


(Title: The Seed - Aurora)

No comments: