Sunday, April 28, 2019

Late Night Feelings

Ikke for at det er så seint på natta, altså, men nettene er lysere. Det er sol lengre. Det er ikke lengre kaldt inn til skjelettet med en gang sola forsvinner. Det går faktisk an å sitte ute, selv om det ikke er sol. Jeg strikker ikke like mye som jeg skulle ønske for tida. Det er har noe med at eksamen nærmer seg altfor fort nå. Når jeg ikke tar notater, så kan jeg strikke mens jeg leser. Også tar jeg pauser da. Og egentlig har jeg bare lyst til å strikke absolutt alt nå. Så klart strikkelysten kom for fullt når eksamenslesinga må få prioritering. Kan hende det har en sammenheng i grunnen. Jeg klarte å få ferdig genseren til datteren, men den får jeg ikke tatt bilde av enda. Startet på en teststrikk av Heartfulknit. En genser med rundfelling og mønster øverst. Fant garn i lageret mitt, Wollmeise og Tweedy Todd. Og klapp på skulderen til meg for å bruke lagergarn. Synes jeg har blitt ganske flink til det, nå. Ok, så fyller jeg på lageret ganske kraftig også, men jeg bruker av det da. Så spørs det om jeg har klart å minke det når året er slutt ... Så innimellom lesing og pugging, strikker jeg genser i vårsola. Også nyter jeg vårnettene. Kanskje litt ekstra siden jeg bevilger meg lesepause utpå kvelden?

(Tittel: Late Night Feelings - Mark Ronson, Lykke Li)






Not that it's late night, but the nights are now lighter. The sun stays up longer. It's not longer freezing cold once the sun is gone either. And it is actually possible to sit outside even when the sun isn't there. I don't knit as much as I would like to right now. It has something to do with my exams getting closer. And too close too fast. When I don't have to take notes when I study, I knit at the same time. And I take breaks. But I really feel like knitting all the things right now. Of course my knitting mojo showed up once I couldn't knit as much. It might be connected. I finished the sweater to my daughter, but I don't have a photo of it yet. I started a test knit run by Heartfulknit. A sweater with a circular yoke and a color work yoke. I stash dived and found some Wollmeise and Tweedy Todd. And hurray me for using yarn from my stash. I feel pretty good in using yarn from my stash now. Ok, I admit I fill it up too, but at least I'm using the yarn. It's exciting to see if I have been able to decrease my stash by the end of the year. In between studying and reading, I'm knitting a sweater in the sun. And I'm enjoying the spring nights. Mostly because I don't study late evenings.


(Title: Late Night Feelings - Mark Ronson, Lykke Li)

No comments: