Sunday, June 24, 2018

Midsummer Madness

Hmmm ... sa jeg at genseren jeg fant fram garn til her om dagen skulle bli feriestrikken om en uke? Mente ikke det da. Tror kanskje det er noe med å finne fram nytt garn og strikkelyst. Fristelsen ble for stor. Jeg holdt meg til planen i hvertfall en dag ... nesten. Har igjen omtrent fire omganger før jeg skal dele til ermer og bol. Joda, jeg skal få ferdig noen prosjekter jeg har liggende også. Spørsmålet er hva jeg skal strikke på ferien om en uke? Må finne fram et eller annet jeg kan ta med meg. Jeg skal i alle fall ikke gå tom for garn på den ferien.

Sokkene strikket fra sock blank er ferdig. De var utrolig morsomme å strikke, og på neste strikkefestival kommer jeg nok til å se etter sock blanks til flere sokker. Har litt garn igjen også, men tror jeg skal klare å få strikket noen stripete sokker av det en gang.

(Tittel: Midsummer Madness - 88rising)


Hmmm ... I said the yarn I dug out to knit a sweater was going to be my vacation knit? I didn't really mean it. I think finding new yarn trigger my knitting mojo. The temptation got the better of me. I stuck to the plan for at least one day ... almost. I have about four rounds left before dividing for sleeves and body. And yes, I am going to finish up some projects I have laying around here too. The question now is what to knit on vacation in about a week? I have no plans to run out of yarn on that vacation.

The socks I knitted from a sock blank are done. They were real fun to knit, and I'm definitely going to look for more sock blanks on the next knitting festival. I have some left over yarn, and I think I have enough to knit a pair of striped socks one time.

(Title: Midsummer Madness - 88rising)

No comments: