Saturday, June 23, 2018

Atlantic Surfing

Sommer og ferie! Alltid høye forventninger til hva jeg kan putte inn i en sommerferie. Jeg har planer om slags koselige og morsomme ting. Mange av de planene betyr at det bør være fint vær og sol der jeg befinner meg i sommer. Ligge på stranda med en bok, musikk på øret og strikketøy mellom hendene, f.eks. Det bør helst være sol og varmt for at det skal la seg gjennomføre. I fjor var det veldig få sånne dager i Norge. Jeg er optimist og håper på noe tilsvarende vær som vi hadde i mai. Da kan det bli riktig så mange stranddager, kjenner jeg på meg. Nøyaktig hva jeg skal lese og hva jeg skal strikke, det tar jeg litt som det kommer. Det eneste jeg vet, er at om jeg skal være i nærheten av å strikke 15 km før slutten av august, så bør jeg strikke. I grunnen er det ikke bare målet om å strikke så mye, men det er en motivasjon å slanke lageret en del. Å slanke lageret er kun motivert av at jeg da kan kjøpe mer garn. Det er jo den beste motivasjonen til å bruke garn, at man kan kjøpe mer garn. Rar logikk, jeg innser det, men så er nå jeg litt rar. Jeg har akkurat strikket ferdig Longline Cardigan av Joji Locatelli, men jeg har ikke fått tatt noen ordentlige bilder av den enda. Også har jeg to plagg til som er nesten ferdig. Hjelper på til 15 km, det. Akkurat i dag har jeg sløvet på verandaen med en bok, sokkestrikk av sånn sock blank og nye strikkeplaner. Det er jo sånn, et plagg av pinnene, et nytt plagg på pinnene?! Jeg skal teststrikke en genser, og jeg har nok en gang funnet fram Tulliball-garn. Gleder meg til å starte, men har egentlig bestemt meg for at genseren skal få være med på ferie neste uke. Om jeg greier å la være og legge opp før den tid. Sokkene av sock blank er også snart ferdig. Overraskende morsomt og kjekt å strikke fra et sånt sock blank. Tror nok at det kommer til å skje igjen. Hva er dine sommerstrikkplaner?

(Tittel: Atlantic Surfing - Orions Belte)

Summer and holidays! Always big expectations for what I can put into a summer vacation. I have plans of all kind of fun and nice things this summer. Many of those plans call for nice weather and sun. Tanning at the beach while reading a book and listening to music and knitting, is one. Last year I didn't have too many of those days at home. But I'm an optimist, and I hope get weather like the weather we had in May. Excactly what I'm going to read and knit, I haven't planned yet. But if I'm going to reach 15K at the end of August, I should knit. The goal of 15K is just an excuse to diet my stash, really. And the reason to diet my stash is to buy more yarn. The motivation to use yarn is that I can buy more yarn and fill it up again. I know it's a bit weird, but hey, I'm a bit weird. I just finished my Longline Cardigan by Joji Locatelli, but I haven't had time to take some decent photo yet. And I have two other garments almost done as well. It's going to help me on the way to 15K. Today I have just been relaxing on the veranda with a book, sock knitting from one of those sock blanks and new knitting plans. Isn't a rule or something, one project off the needles, one new project on the needles?! I'm going to test knit a sweater, and I have found some more yarn from Tulliball. I'm looking forward to start, but I have really decided to take the sweater with me on vacation next week. If I can stop myself from knitting on it before I leave, then. The socks from my sock blank is almost done too. Surprisingly fun to knit socks from a sock blank. I think I'm going to do that again. What's your knitting plans for the summer?

(Title: Atlantic Surfing - Orions Belte)

No comments: