Friday, March 19, 2021

Wait for Springtime

Jeg strikker sokker! Har akkurat klart å bli ferdig med kvalifiseringssokkene i Sock Madness 15. Disse sokkene hadde en ny måte å legge opp på, med heklepinne. Jeg har gjort heklet opplegg før, men ikke på akkurat denne måten. I tillegg var det perler og kast rundt maskene. Sokkene tok tid å strikke, men jeg koste meg faktisk med å strikke disse. Det sagt, jeg er veldig usikker på hvor praktisk det er med perler på sokker. Joda, det ser pent ut. Sånn helt til du stapper føttene i et par støvler og perlene gnager mot foten din. Har nok bestemt meg for at disse blir sånne innesokker. Akkurat nå er det det som er mest brukt uansett, innesokker, innebukse, innegenser ... Sokkene er strikket i lagergarn, Cascade Heritage. Jeg er ganske sikker på at jeg kjøpte garnet på et av de første treffene på Hotel Q33, og at Hobbyugla og jeg klarte å få med oss omtrent halvparten av Cascade-garnet som ble solgt på det treffet. Jeg strikket mine sokker en rapport lengre enn jeg trengte, og jeg brukte nesten et helt hespe. Siden det også er snart påskeferie og den blir tatt hjemme i år, så skal nok disse bli brukt før sokkesesongen er helt over. 

Jeg har i tillegg teststrikket en lue, Aurelia. Har strikket vest i samme mønsteret. Lua er lett å strikke og mønsteret er fint. Jeg er mer usikker på hvor godt jeg kler en lue i denne fasongen?! Kan nok hende at den lua ender opp som gave til en som kler den bedre enn meg. Nå er jo våren her, og luesesongen er snart over, så gave til neste sesong en gang. Lua er strikket i Lima fra Drops. Brukte irriterende nok akkurat mer enn et nøste. 

(Tittel: Wait for Springtime - Kishi Bashi)













I am knitting socks! I have just managed to finish the qualifying pattern for Sock Madness 15. These socks included a to me, new way to cast on with a crochet needle. I have done crochet cast on before, but not this one. And there were pearls and smock pattern. The socks took a while to knit, but I enjoyed knitting them. I don't know how practical it is with pearls on socks. Yes, it looks great, but then you put your feet into a pair of boots and the pearls just gnaw their way through your skin. I have decided the socks are just going to be indoor-socks. Right now that's what I use the most anyway, indoor socks, indoor pants, indoors sweater ... The socks are knitted in yarn from my stash, Cascade Heritage. I'm pretty sure I bought the yarn at one of the first festivals at Hotel Q33, and that Hobbyugla and I bought almost half of the Cascade yarn sold. I knitted my socks a report larger than required, and I used almost one skein. Since Easter is coming up and the plan is to stay at home, I will probably use the socks a bit before the sock season is over. 

I also test knitted a hat, Aurelia. I have knit a vest in the same pattern. The hat is fast and easy to knit. I'm not so sure how good I actually look with this shape of a hat?! The hat might end up as a gift to a person who can actually pull it off. Spring is here anyway and the hat season is soon passed, so a gift for the next season. The hat is knitted in Lima from Drops. I had to use just a bit more than one skein. 


(Title: Wait for Springtime - Kishi Bashi)

No comments: