Saturday, July 18, 2020

Chew On My Heart

For snart tre år siden dro jeg til Rhinebeck Wool & Sheep Festival. På flyet over til New York la jeg opp til Dip Dye-genseren i garn fra G;uld. Jeg kom ganske langt. Det er en ganske lang flytur. Denne uka tok jeg fram genseren igjen. Nei, den ble aldri ferdig. Jeg har kun strikket på den på flyet over til New York. Bolen var nesten ferdig. Jeg så på den og konstaterte at jeg fortsatt liker Dip Dye-genseren. Det er også muligheter for at prosjektet har krympet i strikkeposen i løpet av de årene. Den så en smule trang ut. Vurderte litt fram og tilbake om jeg skulle strikke den ferdig. Har en datter den kunne passet. Dog det er tvilsomt om tenåringen faktisk har lyst til å gå med noe jeg liker. Da tikket det inn en forespørsel fra Skeindeer Knits. Kunne jeg tenke meg å teststrikke en vest for henne? Så klart. Det fristet absolutt mer å legge opp til noe nytt enn å strikke videre på en genser som var en smule for trang til meg. Blås i datter! Hun har nok gensere. En kjapp titt på oppskriften avslørte at garnet i genseren passet til vesten. Ikke bare det, men det var nok mønsterfarger også. Eneste var at Dip Dye går litt sånn ton-i-ton, mens en vest med mønsterstrikk helst bør ha farger som gjør at mønsteret synes. Fant et hespe med grønt som passet inn. Brukte den dagen på å rekke opp genseren, og har nå startet på en vest. Men jeg er kvitt en tre år gammel UFO. Hurra for meg og klapp på skulderen. Joda, jeg har fått en ny WIP, men denne har jeg tenkt å fullføre. Fortsatt klapp på skulderen til meg.

(Tittel: Chew On My Heart - James Bay)








About three years ago I travelled to Rhinebeck Wool & Sheep Festival. On the plane to New York I cast on the Dip Dye-sweater from G;uld. I knitted pretty far. It's a long flight after all. This week I dug out the sweater again. No, I never finished it. I only knitted on the sweater on the flight to New York. The body was almost done. I took a look at the sweater and concluded I still like the Dip Dye sweater. It's also a possibility the project shrunk a bit in the knitting bag during these years. It looked a bit tight. I wondered about whether to finish it or to frog it. I have a daughter and it would absolutely fit her. Doubtful if she actually would wear something I like though. Teenagers! Then Skeindeer Knits sent med a DM. Could I test knit a vest for her? Of course. More tempting to cast on a new project than continue on a sweater too tight to fit anyway. Nevermind daughter! She has enough sweaters. A quick look at the pattern revealed the yarn in my sweater was perfect for the vest. And it didn't stop with that, but the number of contrast colors was a perfect match too. The only thing was that Dip Dye sweater is more a faded colors and in a fair isle vest you would want real contrasts. But I dug out a skein of green. I used the rest of the day to frog the sweater and cast on a new vest. But I got rid of a three year old UFO. Hurray and applause for me! Yes, I have a new WIP, but I intend to finish it. Still applause to me!

(Title: Chew On My Heart - James Bay)

No comments: