Saturday, October 13, 2018

Nilsen

Oslo er fin i høstfarger og sol, assa! Ok, jeg innrømmer at sikkert alle steder er fine i høstfarger og sol. Men det er bare at jeg er så innmari glad i byen min. Også blir jeg minnet på det når jeg går på kino og ser en film fra byen jeg er så glad i. Også blir jeg litt irritert over at Groruddalen alltid skal fremstilles så negativt. Det er fine folk i øst også. Det er fine steder, natur, høflige ungdom, målbevisst ungdom. Ikke kom her og fortell meg noe annet! Vi har til og med verdens største lampe. Ok, jeg aner ikke hva meninga med den lampa er, men Groruddalen er et bra sted. Sånn, ferdig med bystoltheten min. (Les gjerne Don Martin sine egne ord om sangen Nilsen.https://www.donmartin.no/om-lata-nilsen/)

Jeg har uansett hatt tid til å strikke en haug med sokker. Med en haug mener jeg fire par sokker. De er ikke til meg, men til kollega, tidligere kollega og tidligere studiekompis. Alle strikket i Fabel, tre av dem er helt vanlige glattstrikk og det siste er Trippel, som var mønsteret på den første Sokkedille-sokken.

(Nilsen - Don Martin)














Oslo is so beautiful in sunny fall weather. Ok, I admit that probably most places are beautiful in sunny fall weather. But it's just that I love my town so much. And when I go the movie theater and watch a movie filmed in my town, I get so proud of my town. And a bit irritated that the east side is always put out like a bad place and a lot of negativity. There are so many great people in the east. There are lots of great places, nature, polite youth, hardworking youth. Don't tell me different! We even have the world's biggest lamp. Ok, I have no idea what the meaning of the lamp is supposed to be, but east is a great place. There, done, and my pride of my hometown is done.

I have had time to finish a pile of socks lately. A pile meaning four pairs of socks. Not for me, but a colleague, a former colleague and a study pal. All are knitted in Fabel from Drops, three of them are plain Vanilla socks and the last is the first pattern from Sokkedilla, a kal.

(Nilsen - Don Martin)

No comments: