Friday, December 04, 2020

Winter Time

 Det er vinter, og det er desember! Jeg har nok en gang den beste julekalenderen som finnes. Første luke var te-kalender, og det er utrolig digg! Også har jeg fått nydelig garn i de tre neste lukene. Jeg elsker kalenderen min! 

Også fortsetter jeg å rydde i prosjektene mine. Jeg har fått festet omtrent en million tråder på disse pulsvarmerne fra Wiola. Perfekte for restegarn, og hvis du elsker å feste tråder. Jeg liker å bruke restegarn, men å feste tråder? Not so much! Allikevel ble de faktisk ikke liggende så lenge før jeg fikk festet alle de millionene med tråder. Det kan så klart ha noe med at dette var noe en tidligere kollega hadde bestilt, og jeg måtte jo levere dem i tide. Sånn ca, siden karantene og sånt hindret at de ble levert til avtalt tid. Har ingen anelse om hvor mye jeg har brukt av hver farge, for jeg veide ikke hvert nøste før og etter strikking. Jeg klarte heller ikke veie pulsvarmerne etter at jeg var ferdig med å strikke dem. Vil tippe sånn ca 50 g ut av lageret til sammen. Ikke store garnslankinga, men litt. Var det verdt det? Tja, kollega synes det. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å strikke disse en gang til. 


(Tittel: Winter Time - Sabrina Claudio, Alicia Keys)














It's winter and it's December! I have yet another year the best Christmas calendar in the world. The first day I got another calendar, a tea calendar. I love it! And I have opened lovely yarn the next three days. I just love my calendar! 


And I keep tidying up my projects. I have weaved in about a million threads on these fingerless mittens designed by Wiola. A perfect knit if you want to use scrap yarn, and if you love to weave in threads. I like to use scrap yarn, but weaving in threads? Not so much! But I didn't use that much time to weave in the threads on these. Of course one of the reasons is that they were ordered by a colleague and I had to finish them in time. Well, almost in time since quarantine and stuff. I have no idea how much yarn of each color I used, since I didn't weigh each skein before and after. I have no idea how much the fingerless mittens weigh as a finished project either, since I forgot to weigh them when they were done. I wold guess about 50 g, so not much out of the stash. But was it worth it? Well, my colleague think so. I'm pretty sure I'm not going to knit these one more time. 


(Title: Winter Time - Sabrina Claudio, Alicia Keys)

No comments: