Tuesday, March 17, 2020

No Time To Die

I disse Corono-tider, vask hender, hold deg inne og be safe! Jeg hadde absolutt ikke tenkt å gi full gass på Sock Madness i år. Den sokkekonkurransen som er hver vår. I år var det for mye på planen, men så kom Corona. Jeg tenkte at jeg kanskje burde ha noe som kan underholde meg. Jeg innrømmet at det kom litt seint, men startet på første sokk tirsdag. Ja, det er lovlig seint når sokkene skal være ferdig lørdag kl.17. Jeg strikket og strikket, og første sokk ble ferdig fredag kveld. Jupp, det er ganske seint. Men det er lørdag og fri fra jobb, da. En annen ting var at jeg hadde feilberegnet en smule. Etter første sokk var det kun 18 g igjen av bunnfargen, og det skjønte til og med jeg at kom til å bli litt lite. Byttet om på bunnfarge og mønsterfarge, og strikket som en gal lørdag formiddag. Jeg rakk å få begge sokkene ferdig, tok noen kjappe bilder og sendte inn. Jeg rakk tidsfristen, eneste problemet var at jeg ikke hadde lest oppskriften godt nok. Jeg manglet nemlig ta av masken som om du skulle strikke den rett og strikk den på neste omgang. Dette skulle gjøres hver fjerde omgang på sålen, men det hadde jeg hoppet glatt over. Så denne gangen ble det heiagjeng og ikke konkurranse på meg.

Jeg skal nok få tiden til å gå allikevel. Sier jeg veldig optimistisk, enda jeg på dag 2 med hjemmekontor savner jobb og kolleger. Hjemmekontor med minimal kontakt med andre mennesker for en ekstrovert, det er ganske hardt. Men jeg skal forhåpentligvis få minsket garnlager og antall WIPer i denne perioden. Hva gjør du for å holde deg aktiv i denne rare perioden vi er inne i?

(Tittel: No Time To Die - Billie Eilish)






Well, it’s Corona ... 

In these Corona times, wash your hands, keep inside and be safe! I had no plans to join Sock Madness this year. It's a sock knitting competition happening every spring. This year I had too many plans, so I wasn't going to join. But then comes Corona. I thought I might need something to keep me entertained. I admit I realized this a bit too late. I started knitting the first sock on Tuesday. And yes, that is a bit late when the deadline is at 5 pm. Saturday. I knitted and knitted, and finished the first sock Friday evening. Yes, right! But it's Saturday and no work, I thought. I can make it! First I made another mistake, I thought I had enough yarn of the main color, but after finishing the first sock I had 18 g left of the main color. So I switched main color and contrast color. And yes, I managed to finish both socks, take a quick photo and mail it in. The only problem is that I apparently can't read, so I skipped the part in the pattern where it says slip one stitch on the sole. So I'm a cheerleader this year.

I think I have enough activities to pass time. I'm optimistic on day 2 working from home even if I'm missing work and colleagues already. Working from home with minimal of contact with other human beings is extremely hard for an extrovert, I'm just saying. But hopefully I can decrease my yarn stash and number of WIPs during this period. Strange times! So what are you doing to keep busy during these weird times?

(Title: No Time To Die - Billie Eilish)

No comments: