Monday, March 30, 2020

Better Days

Oh, I know that there'll be better days
Oh, that sunshine 'bout to come my way
May we never ever shed another tear for today
'Cause oh, I know that there'll be better days


Det blir bedre. Det blir bra. Det tar bare litt tid. Og jeg har det tross alt veldig bra. Jeg har jobb, selv om det en veldig annerledes måte å møte elever på for tiden. Jeg har mat, rent vann, hus, bøker, garn og Internett. Er ikke det alt man trenger? Det skremmer meg virkelig å tenke på steder med mange folk hvor tilgang på vann mangler. Det har i grunnen alltid skremt meg, men det skremmer meg mer nå. Det blir bedre. 

Og etter det virker det helt trivielt å snakke om Horisontsjalet jeg strikket ferdig. Det var veldig vanedannende å strikke, et sånt prosjekt hvor jeg bare skal strikke ferdig en omgang til, en omgang til, strikke ferdig en farge til og vips så er prosjektet ferdig. Det har en sånn lang og ganske smal fasong, noe som gjør at det egner seg veldig godt som skjerf. Og det er akkurat den måten jeg liker å bruke sjalene mine, så jeg tror at dette sjalet kommer til å bli brukt en god del neste sesong. Nå er sesongen for ullsjal litt på hell her, så jeg håper i grunnen ikke at jeg kommer til å bruke det noe særlig på denne siden av sommeren. Sjalet er strikket i originalgarnet, dvs. New Zeeland-lammeuld fra G-uld og broderigarn fra G-uld. 


(Tittel: Better Days - OneRepublic)









It will be better. It will be alright. It just takes some time. And I am totally alright. I have a job, even though it's a totally different way to teach the kids nowadays. I have food, clean water, house, books, yarn and Internet. That's all you need, right? The thought of places in the world where people lack access to clean water terrifies me. It has always terrified me, but now I get even more afraid. It will be better. 

And after that thought, it seems so trivial to talk about my Horizon shawl I just finished. I know. Any way, my shawl was totally addictive. It's one of those project where I all the time think just one more row, just one more color to finish and all of a sudden the project is done. And the shawl is long and pretty slim, just the shape that fits best when you wear your shawl as a scarf. And I wear all my shawls as scarves, so I guess this one will get a lot of wear next season. The season for wearing woolen shawls is almost over here, and I hope I won't have to wear it before summer. The shawl is knitted using the original yarn, New Zeeland lambswool from G-uld and some effect yarn from G-uld. 

(Title: Better Days - OneRepublic) 

No comments: