Monday, March 23, 2020

La Vita Nuova

Uke 2 av det nye livet. Jeg håper ikke det blir en langvarig greie, dette her. Har sett en del memes på nettet om at det er dette vi har planlagt for, med vi i betydningen strikker. Jeg er litt usikker på det. Joda, jeg har et garnlager som tilsier at jeg kan sitte hjemme og strikke uten å gå tom for garn i omtrent 10 år, men seriøst. Mennesker trenger mennesker, og jeg trenger å skravle med folk. Fikk endelig tatt noen bilder av en topp jeg har teststrikket. Mønsteret er ikke ute enda, men det er en veldig enkel og lett topp å strikke. Jeg brukte to hesper i fingering weight, og jeg tror nok at denne kommer til å bli brukt en del. Mønsteret heter Rosewater Tee. 

Skal strikke videre på Horisontsjalet mitt, og se om jeg klarer å få det ferdig i løpet av dagen i dag. Burde ikke være for vanskelig. Kan hende jeg klarer å få ferdig noen av de mange uferdige prosjektene som ligger rundt omkring her også. Silver linings i alt. Tid til å rydde i WIP-haugen. 

Hold dere inne og vask hender slik at vi snart kan gå tilbake til normalen. 

(Tittel: La Vita Nuova - Christine & The Queens)









Week two of the new life. I hope we're not going to live like this for a long period of time. I have seen  a lot of memes on Internet about how this is what we planned for, we meaning the knitters. I'm not so sure. Yes, my yarn stash is big enough for me to sit at home and knit for about ten years without running out of yarn, but seriously ... People need people, and I need to talk to people. I just managed to take some photos of a top I have test knitted. The pattern is not published yet, but I promise it's an easy and fast pattern to knit. I used two skeins of fingering weight yarn, and I think the top is going to get some wear. The pattern's name is Rosewater Tee. 

I'm going to knit my Horizon shawl, and hopefully I can finish it today. Shouldn't be too hard. I might finish some of my many WIPs too. Silver linings after all. Time to clean out my WIP-pile. 

Keep safe, stay home and wash hands so life can get back to normal as soon as possible. 

(Title: La Vita Nuova - Christine & The Queens) 

No comments: