Sunday, January 26, 2020

Under the Sun

Denne uka har virkelig hatt en haug med vakre soloppganger og solnedganger. Ikke for at jeg har hatt anledning til å få med meg alle, men hva gjør det? Det er jo bare å gå inn på SoMe. Der ligger det bilder i fleng. Litt tull, men det har vært vakre farger på himmelen denne uka. Ikke hatt for mye strikketid, men har fått strikket på et par rockekonserter. Også rakk jeg å møte MarionR, Hobbyugla og Aase til litt strikking og masse skravling. Utrolig lenge siden jeg har sett MarionR, så det var utrolig koselig. Og for dere som ikke har kjøpt den siste boka hennes, den anbefales virkelig. Mange flotte sokkemønstre og perfekt for de som skal slanke lagrene sine også. Jeg har fått ferdig et par sokker. Mønsteret er januarsokkene, Nå tå kor fra Garnbutikken Fortuna sin sokkealong. Ikke for at jeg skal være med på noen along, men disse var fristende å strikke. 69 g med Mondim sokkegarn ut av lageret. Og er det en ting jeg ikke kan, er det matte. Vi prøver nok en gang, 1293 g strikket opp fra lageret så langt i 2020. Det betyr at jeg mangler 307 g å strikke opp for å holde tritt med 80yarnchallenge denne måneden. Tror jammen jeg skal klare det.

(Tittel: Under the Sun - Highasakite)









This week has been filled with amazing sunrises and sunsets. Not that I have had the opportunity to watch them all, but hey, it's just to log into SoMe. If there is an amazing sunrise or sunset, you can see it in your feed. Like hundreds of photos. Joking a bit, but there really has been a lot of colorful skies this week. I haven't had too much time to knit, but I have been knitting at two rock concerts. And I had time to meet up with MarionR, Hobbyugla and Aase for a bit of knitting and a lot of talking. So long since I have met MarionR, so that was just so great to make that happen. And if you haven't bought her new book,  you should. It contains a lot of great sock pattern. And a lot of the patterns are great if you want to use up your leftover sock yarn. I have finished a pair of socks, a pattern from Garnbutikken Fortuna. The shop is hosting a sock along. I'm not saying I'm going to join the along, but this pattern was just too tempting not to knit. The pattern is called Nå kå tå kor. I used Mondim sock yarn, 69 g. So far I have knitted 1293 g from stash, which. means I have 307 g left to knit this month to keep up with 80yarnchallenge. I really think I can make it.


(Title: Under the Sun - Highasakite)

No comments: