Sunday, January 05, 2020

Real Life

Hverdagslivet kaller. Jobb og vanlige rutiner, det ekte livet. Jeg liker hverdagslivet, jeg. Det bare tar litt tid å like det igjen etter ferie. To dager hverdag før helg var mer enn nok denne første uka i 2020. Spesielt siden jeg aldri har brukt så kort tid på å bryte et nyttårsforsett før. Jeg våknet 1. januar og sengesurfet på mobilen som vanlig. Så et bilde om  at Garnsurr må legge ned. Og dermed hadde jeg kjøpt garn. Det er jo nesten ikke garnkjøp, men veldedighet. Sånn egentlig. Uansett, 600 g er ventet inn, og om jeg skal følge 80yarnchallenge, så må jeg dermed strikke opp 2,4 kg. Det hjelper litt at jeg har en del prosjekter som er nesten ferdige og halvferdige. Må bare få opp motivasjon til å gjøre dem helt ferdig. Det er jo alltid mye morsommere å starte nye prosjekter, som disse sokkene strikket i garn fra I Knit Or Dye i fargen Ziggy Stardust. De la jeg opp til siden jeg måtte ha et enkelt prosjekt å strikke på mens jeg var på kino. Jeg strikker omtrent alltid på kino. Og det var ganske gøy å få dem ferdig. De ble det siste prosjektet jeg la opp i 2019 og det første prosjektet jeg gjorde ferdig i 2020. 70 g strikket opp fra lageret.

Det neste ferdige prosjektet var en Oslohue i dobbel tråd Arwetta. Startet på denne i romjula, så heller ikke av de prosjektene jeg har hatt liggende lenge. Datter ville ha en lue, og de her er ganske enkle. Og kanskje litt kjedelige å strikke. Uansett så var det 117 g mindre garn i lageret. Og de er fine, selv om det er uendelig med glattstrikk.

Et prosjekt som har ligget lenge er Navelli. Startet i juli, men ble ikke helt ferdig og siden har den ligget. Nå husker jeg faktisk ikke hvilket garn jeg har brukt som mønsterfarger en gang. Jeg vet jeg har brukt Wollmeise til bunnfarge, men hvilken type garn mønsterfargene er ... aner ikke. Tror kanskje det burgunderrøde kan være Madelinetosh, uten at jeg skal være skråsikker. Den veier 230 g så det er nok et innhogg i lageret. Det er 417 g så langt i år. Nærmer meg null i regnskapet.


(Tittel: Real Life - Interpol)




 





Everyday life is calling. Work and routines, the real life. I like every day life. It just takes some time to get used to after the holiday. Two days of work before weekend again. And more than enough, if you ask me. Especially since I used the shortest time ever to break a New Year's resolution. I woke up 1. of January, surfet on my mobile in bed and a post on Insta popped up. Garnsurr was closing down. Garnsurr is a company hand dyeing yarn with the goal to socialize female refugees in Norway. So I mean, not really buying yarn, is it? It's more like charity, right? Anyway, 600 g of yarn on the way to my stash. Since I have joined 80yarnchallenge, I have to use 2,4 kg from my stash to make up for the yarn I bought. It helps a bit that I have a lot of projects almost done. I just have to find the motivation to finish them. It's always more fun to cast on a new project, like these socks in yarn from I Knit Or Dye, color Ziggy Stardust. I cast on since I had to have a plain project to knit while watching Frozen 2 in the movie theater. I almost always knit when I'm at the movie theater. It was a fun and fast knit, so the socks were the last project I cast on in 2019 and the first project I finished in 2020. 70 g from my stash.

The next project I have finished is a Oslo hat in two strands of Arwetta. Cast on right after Christmas, so not one of the old WIPs. My daughter wanted a new hat, and now she got one. Oslo hat is easy to knit, maybe a bit boring even. Anyway, 117 g out of my stash. And it's a nice hat, even though it's endless of stockinette stitch.

A project that's been in my basket a long time is Navelli. I started in July, but never got around to finish it. And now I don't even remember what yarn I used as contrast color. I really have no idea. The Burgundy might be Madelinetosh, but I wouldn't bet on it. The main color is Wollmeise, and the top weighs 230 g. All together 417 g out of my stash so far. Closing in on being even in my yarn balance.

(Title: Real Life - Interpol)

2 comments:

Elida said...

Veldig fin den genservesten <3

Elisabeth said...

Så godt du er kommet i gang med det nye strikkeåret :)