Friday, January 24, 2020

Playing Along

Jeg henger fortsatt med på diverse garnslankangs-alonger, selv om jeg røyk på en aldri så liten garnsmell. 1,6 kg må strikkes opp om jeg skal henge med på 80yarnchallenge, siden jeg kjøpte 400 g garn. Da er det greit å ha en nesten ferdig Marius-genser fra 2019 liggende. Strikket det siste, monterte og festet tråder, og 730 g med garn ut av lageret. Nå kan det diskuteres om garnet egentlig var fra lageret, siden jeg kjøpte garnet for å strikke genseren i høst. Men hvem gidder å krangle om detaljer? Genseren er strikket i Peer Gynt, og fargene er valgt av mottaker. Jeg håper den passer. Modellen er en utvalgt kollega. Og med 417 g strikket opp fra før, så er jeg nå oppe i 1147 g oppstrikket så langt.

(Tittel: Playing Along - Norah Jones)







I'm still playing along on all these destash yarn KALs, even if I bought some yarn already. I have to knit up 1,6 kg of yarn if I'm still going to make it in 80yarnchallenge, since I bought 400 g of yarn. Its a good thing to have an almost finished Marius sweater laying around in my knitting basket. I started it just before Christmas, and I just knitted the last bits, weaved in threads and sewed the sleeves on. 730 g of yarn out of my stash. Well, we can discuss if the yarn really came from my stash, since I bought the yarn especially for the sweater. But hey, who cares about the details? The sweater is knitted in Peer Gynt, and the colors are chosen by the recipient. I hope the sweater fits. The model is a colleague. With my 417 g knitted up before this sweater, I have now knitted 1147 g so far. 

(Title: Playing Along - Norah Jones) 

1 comment:

Elisabeth said...

Kjempefin genser, og brukbart stort garnforbruk på dette prosjektet :)