Saturday, December 09, 2017

O'Helga natt

O'Helga natt sunget av Jussi Bjørling har alltid blitt spilt før jul, men i år er det versjonen til Nils Bech som spilles. Og ja, det vekker minner når den spilles, det skal jeg innrømme. Selv med sykdom her, så har det blitt gjort flere juleforberedelser i huset i år enn i fjor på denne tida. I dag var jeg en liten tur innom Strikkernes julemarked på Kulturhuset. Møtte kjentfolk, Tina bak Strikkezilla, Ann eller Pinneguri, og Kristin, Einkopptetakk. Lenge siden jeg har sett noen av dem. Det har nok litt med at jeg ikke har fått vært på strikketreff på Oslo S på en god stund. Bør nok komme meg dit på nyåret. Jeg kjøpte ikke noe garn. Garnbudsjettet mitt ble vel en smule sprengt etter Rhinebeck... Men kos å strikke innom og snakke litt med hyggelige folk.

I kalenderen min i dag fikk jeg i går Einband, ren ull fra Island og i dag var det lakris i kalenderen min. En fantastisk kalender!

(Tittel: O'Helga natt - Nils Bech)



O'Helga natt sung by Jussi Bjørling has always been played before Christmas, but this year I play the version Nils Bech is singing. And yes, I have to admit I think about a certain tv-series airing a year ago when I play it. Even with me down with a cold this year, I have been able to do more of the Christmas preparations this year than last year around the same time. Today I stopped by the Knitters market in Oslo, and I met some people I know, Tina behind Strikkezilla, Ann or The Needle Lady, and Kristin, Einkopptetakk. A long time since I met any of them. I haven't been stopping by the knit night down town in Oslo for a while. I have to stop by next year. I didn't buy any yarn, but my yarn budget was all used when I was in Rhinebeck. But nice to stop by and talk to nice people.

In my calendar yesterday I got Einband, pure wool from Iceland, and today I got licorice. What a great calendar! Love it!

(Title: O'Helga natt by Nils Bech)

No comments: