Monday, December 04, 2017

Blue Christmas

Litt blåmandag må jeg få lov til å kalle det når jeg ar brukt to bokser Kleenex og nesten ikke orket å strikke en gang. Det er vel tida, men tre uker med forkjølelse og bihulebetennelse nå, da synes jeg i grunnen at jeg har fått min dose av snørr og hoste for en god stund framover. Bra jeg har en utrolig kul julekalender. Hadde hodet vært litt mindre bomull og snørrete, hadde jeg startet på boka jeg fikk i dagens luke. Joyce Carol Oates med Vi var familien Mulvaney, og det er en bok jeg har hørt om, men ikke lest. Gleder meg til energinivået er litt bedre.

Og jeg ser at jeg klarte å glemme og blogge gårsdagens julekalendergave. I går fikk jeg en haug med mini-nøster i nydelige farger. Har ingen anelse om hva jeg skal bruke dem til, men noe fint blir det.

Lite med strikking og lesing i dag, men jeg har startet å se julefilmene. Det krever et helt passe energinivå mens jeg halvsover på sofaen. I ettermiddag ble det The Family Man med Nicholas Cage og Téa Leoni. Kanskje ikke så typisk jul, men inspirert av what could have been og Christmas ghost. Tror neste julefilm ut er The Holiday med Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law og Jack Black.


(Tittel: Blue Christmas - Elvis Presley)




Blue Monday I have to say, since I've used about two boxes of Kleenex and I haven't even had the energy to knit a lot. I guess it's the time, but three weeks with a cold and now a sinusitis, I think I had my share of snot and coughing for a while. At least I have a great Christmas Calendar. If my head had been a little less cotton, I would have started the book I got today. Joyce Carol Oates with We Were The Mulvaney's, and it's a book I've heard about, but haven't read yet. I'm looking forward to read it when my energy level is higher.

And I can see I forgot to blog yesterday's gift. Yesterday I got some lovely minis. Love the colors. I have no idea what to knit with them, but something nice.

Not much knitting or reading today, but I've started to watch some Christmas movies. It doesn't take a lot of energy to watch a movie while I'm relaxing on the couch. Today I watched The Family Man starring Nicholas Cage and Téa Leoni. Maybe not the most typical Christmas movie, but it's been inspired by what could have been and Christmas ghost. I think the next Christmas movie is The Holiday starring Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law and Jack Black.

(Title: Blue Christmas - Elvis Presley)

No comments: