Thursday, December 28, 2017

Bitter Truth

Snart er 2017 historie. Oppsummering kommer på nyåret en gang. Må ha en opptelling av prosjekter og antall gram. Tror ikke jeg klarte alle målene jeg satte meg, men tror ikke jeg var sånn kjempelangt unna på noen. Nye mål for 2018 må opp. Jeg holder på å tenke ut noen, men akkurat nå driver jeg og strikker på Hoodie Shawl Cardigan. Jeg håper nemlig å få den ferdig før 2017 er over. Ja, det kan hende at jeg må innse at det ikke er så lenge igjen av 2017, men enn så lenge er det lov å leve i håpet. Jeg bør bli ferdig med bolen i løpet av kvelden og kanskje også få startet på det første ermet. Jeg bruker Hedgehog Fibres til jakka, og det er utrolig godt å strikke i. Jakka er mitt bidrag til den siste kategorien i Giftalong. Mangler bare en kategori, så det hadde vært flott å få den ferdig.

Et annet bidrag til Giftalong er sjalet Susan Shawl. Enkelt og greit sjal å strikke, også har det den fasongen jeg liker, nemlig langt og ikke for bredt. Jeg bruker jo sjal som et skjerf. Mitt er strikket i Shalimar Yarns Breathless og Skein Merino Cashmere Fingering. Det er cashmere i begge typene garn, så det gjør sjalet veldig mykt og deilig. Har en følelse av at jeg kommer til å bruke det sjalet en del, ja.


(Tittel: Bitter Truth - Iron & Wine)




2017 is soon history. A summary of 2017 is coming soon. I have to have a count of projects I finished and how many grams of yarn I actually used. I don't think I was able to make all the goals I put up for 2017, but I don't think I was that far away. New goals or resolutions for 2018. I'm thinking about some new ones, but right now I have to knit. I hope to finish my Hoodie Shawl Cardigan before 2017 is history. Yes, it's not that long before 2018, but I still hope. I have to finish the body during tonight and hopefully get starting on the first sleeve as well. I'm using Hedgehog Fibres and it's such a lovely yarn to work with. The cardigan is the last project in Giftalong for the last category. Would be so much fun to actually have a project in each category.

Another project in the Giftalong, is the Susan Shawl. Easy and quite a fast knit, and it has the shape I love, long and not too wide. I use the shawls as a scarf. Mine is knitted using Shalimar Yarns Breathless and Skein Merino Cashmere Fingering. Both of my yarn has some cashmere content which make my shawl real soft and squishy. I have a feeling I'm going to use it a lot.

(Title: Bitter Truth - Iron & wine)

No comments: