Tuesday, December 20, 2016

The Message

Fikk visst ikke tid til innlegg i går. Blir to kalenderluker i dag. I går var det Du tenker bare på William og i dag var det Jeg savner deg så jævlig. Nydelig garn i begge lukene i tillegg til økologiske sjoko-lakris mandler i gårsdagens luke. Jeg elsker virkelig denne kalenderen, selv om jeg må innrømme at det er litt vemodig å åpne den med alle Skamreferansene nå etter at sesong 3 er over. Ja, ja, det er snart jul, og det endte tross alt realistisk og happy. Jeg har tusenvis av ting jeg skulle ha gjort, som vanlig. Hvor ble det av å være ferdig tidlig med julegaveshopping og sånt? Det var meg en gang i tda. Tror jeg skal prøve å finne tilbake til det i 2017. Jeg liker bedre å være tidlig ute og nyte desember enn å måtte stresse rundt sånn som nå. Merker at jeg ikke får spesielt julestemning av shoppingsentre og stress i desember. Julekonsert med Oslo Fagottkor, julegaveshopping før desember, julekakebaking og julekos i desember, høres ut som en plan. Kan noen minne meg på dette i løpet av høsten neste år? Jeg strikker fortsatt på julegaver jeg ikke skulle strikke i år. Noe kjent ved dette, og kan jo håpe at jeg plutselg lærer til neste år.

Jeg følte meg ekstra heldig i dag. To bøker og et par sokker, det er noen som kjenner meg godt etter kort tid. Det er noen fine votteoppskrifter i den boka. Tror det blir noen votter i løpet av 2017. Kan hende det blir noe fra den andre boka også. Mye fint der også.

(Title: The Message - Nas, episode 2, season 3, Skam)




I didn't have time to post any thing yesterday. Two calendar gifts today. Yesterday was You only think about William and today was I miss you so fucking much. Both with gorgeous yarn, and yesterday I got ecological choco- licorice almonds as well. I really love this calendar, even though I have to admit it's a bit melancholy to open it with all the references to Skam when season 3 has ended. Well, soon Christmas and after all the season 3 ended realistic and happy. I have about thousands things to do before Christmas. Where did the early done with Christmas shopping and stuff go? That was me once. I think I'm going to try to find her back in 2017. I like being early done with things and just being able to enjoy December without stress. I don't really get into a Christmas spirit walking in busy shopping mall and having a lot of things to do in Decembeer. Christmas concert with Oslo Fagottkor, Christmas shopping before December, Christmas cookies and general nice stuff to do in December sounds like a good plan. Maybe somebody can remind me about this during the fall next year? I'm still knitting on Christmas presents I wasn't supposed to knit this year. Something about this feels so familiar, but hopefully I might remember this next year.

I feel extra lucky today. Two books and a pair of socks, somebody knows me well after a short time. I think I'll be knitting mittens from this book next year. I might knit something from the other book as well. Some lovely patterns in there.

No comments: