Monday, December 26, 2016

Last Christmas

2016 har tatt og tatt av idoler. Mitt desidert største idol gjennom tidene, Prince og nå George Michael. Han var et annet stort idol fra ungdomstida. Den første LP-plata jeg eide var Wake Me Up av Wham. I dag har Listen Without Prejudice Vol.1 gått på repeat.

these are the days of the open hand 
they will not be the last 
look around now 

these are the days of the beggars
and the choosers

this is the year of the hungry man
whose place is in the past
hand in hand with ignorance
and legitimate excuses

Jeg har tatt en opptelling av påbegynte prosjekter jeg har liggende rundt omkring. Det er noen, ja. Jeg har store planer om å gjøre noe med det i løpet av januar. Inne på Ravelry, Anonyme Garnoholikere, har jeg laget en tråd om ferdigstilling av prosjekter i løpet av januar. Bli gjerne med, du også. Det må da være flere enn meg som har mange WIPer liggende rundt omkring? Planer, planer, planer... Får se om jeg klarer å holde på de planene. Hadde vært kjekt å frigjøre noen strikkepinner. Inne på Uformelt, Ravelry, er det en along hvor meningen er å bruke lagergarn. Lag en kurv med lagergarn du kan strikke opp i løpet av januar-april. Jeg har puttet en del nytt garn fra lageret i min kurv så lenge. Tror nok jeg skal putte oppi litt gammelt lagergarn etterhvert også. Må bare grave litt først. Gjelder å finne riktig oppskrift og riktig garn. Det tar litt tid, og det er vel derfor lageret er så stort som det er. Hittil har jeg garn til tre gensere og to par sokker i kurven min fra garnlageret. Tror det skal gå greit. Eneste faren er at jeg blir distrahert og får lyst til å strikke noe annet. Det skjer inni mellom. 

Romjula benytter jeg til å strikke ferdig noen av julegavene. Fortsatt ikke ferdig med de, men får håpe jeg blir det snart. Jeg koser meg med strikking, julefilmer og mye god mat. Driver og pønsker på en oppsummering av fortsettene fra i fjor, og hva skal være forsettene for dette året? 

(Title: Last Christmas - Wham) 



2016 took and took. My biggest idol through all times Prince, and now George Michael. He was another idol from my youth. The first record I owned was Wake Me Up by Wham. Today I've been listening to Listen Without Prejudice Vol.I on repeat. 

these are the days of the open hand 
they will not be the last 
look around now 

these are the days of the beggars
and the choosers

this is the year of the hungry man
whose place is in the past
hand in hand with ignorance
and legitimate excuses

Today I counted my WIPs. There are some of them, yes. I have big plans of finishing them off in January. At the Anonyme Garnoholikere, a Norwegian forum at Ravelry, I started a thread where we can cheer each other on while we finish our WIPs. Another group where plans for 2017 is being made is Uformelt, another Norwegian forum at Ravelry. Here the challenge is to find yarn from your stash and put in a basket. You have from January until the end of April to knit the yarn in your basket. I have filled my basket with yarn enough for three sweaters and some socks, but all of the yarn is quite new yarn. I'll have to dig a bit deeper in my stash, I guess. It takes some time to find the perfect pattern for the perfect yarn. And I hope I can finish off what I have already put in my basket. I think it's possible, but there's always the risk of being sidetracked. 

These days between Christmas and New Years Eve I'm still knitting Christmas presents. Hopefully soon done, but I'm enjoying lazy days with knitting, Christmas movies and a lot of food. I'm thinking about a recap of my knitting year and my challenge for 2016 as well. Have to do that soon. And I'm thinking about new challenges for 2017. 

2 comments:

Nattfall said...

Ja, hva er det egentlig med 2016. Året da alle heltene døde. For min del var nok tapet av David Bowie, Leonhard Cohen og Alan Rickman det som slo meg aller hardest. Men kjempetrist at vi altså måtte miste enda en :(

Karoline said...

Er aller mest trist over Alan Rickman, men syns Døden har vært litt for aktiv dette året og at alt for mange kjente og fine mennesker har dødd. Håper 2017 blir et bedre år som er mindre sårt og mer trivelig. Håper du tross alt har en fin romjulstid uansett og lykke til med strikkeprosjekter :)